Teszt: Mercedes AMG-SL 55 4Matic+ – Vezess
Ez az első utcai, sorozatgyártású SL, a W198-as
Ez az első utcai, sorozatgyártású SL, a W198-as
Fotó megosztása:
Ez Janó Péter autója, amelyről tavaly írtunk
Ez Janó Péter autója, amelyről tavaly írtunk
Fotó megosztása:
Erős hatással bír a belső sávot benépesítőkre autópályán
Erős hatással bír a belső sávot benépesítőkre autópályán
Fotó megosztása:
1954-től gyártott nagy elődjét, a W198-ast idézik a hosszirányú bordák a motorházfedélen
1954-től gyártott nagy elődjét, a W198-ast idézik a hosszirányú bordák a motorházfedélen
Fotó megosztása:
Megmozdítani is rengeteg benzinbe kerül, a tempón fokozni innen már nem nagy ugrás. Ömlik a forróság alóla, megállás után hosszan zúg a hűtőventilátor, a hajtáslánc a kipufogóval átfűti a lábteret és a csomagtartót
Megmozdítani is rengeteg benzinbe kerül, a tempón fokozni innen már nem nagy ugrás. Ömlik a forróság alóla, megállás után hosszan zúg a hűtőventilátor, a hajtáslánc a kipufogóval átfűti a lábteret és a csomagtartót
Fotó megosztása:
Köszönjük az Aeropark Ferihegy repülőgép-múzeum munkatársainak a helyszínt és a segítséget! Képek: Hamvas Tamás
Köszönjük az Aeropark Ferihegy repülőgép-múzeum munkatársainak a helyszínt és a segítséget! Képek: Hamvas Tamás
Fotó megosztása:
3,9 mp elég 100-ig, végsebessége 295 km/óra
3,9 mp elég 100-ig, végsebessége 295 km/óra
Fotó megosztása:
Most először van négyhengeres SL, a Mercedes-AMG SL 43 az egyetlen hátsókerekes verzió
Most először van négyhengeres SL, a Mercedes-AMG SL 43 az egyetlen hátsókerekes verzió
Fotó megosztása:
Nagypálya: a testautó árából megvehetsz egy V8-as Mustang kabriót és hozzá egy nyitható tetős BMW M850i-t, 530 lóerővel
Nagypálya: a testautó árából megvehetsz egy V8-as Mustang kabriót és hozzá egy nyitható tetős BMW M850i-t, 530 lóerővel
Fotó megosztása:
Sportos autókban a tohonya reakciók miatt nincs légrugózás, itt is acélrugós a futómű. A lengéscsillapítás adaptív, aktív dőlés-kiegyenlítés a 63-a AMG-hez volna
Sportos autókban a tohonya reakciók miatt nincs légrugózás, itt is acélrugós a futómű. A lengéscsillapítás adaptív, aktív dőlés-kiegyenlítés a 63-a AMG-hez volna
Fotó megosztása:
Nem garasoskodnak: ha V8, akkor 4×4 és összkerékkormányzás
Nem garasoskodnak: ha V8, akkor 4×4 és összkerékkormányzás
Fotó megosztása:
Nagyjából 150 kilóval nehezebb V8-as elődjénél az új SL, részben az összkerékhajtás miatt
Nagyjából 150 kilóval nehezebb V8-as elődjénél az új SL, részben az összkerékhajtás miatt
Fotó megosztása:
Üresen 1875 kilós az autó. Váza és karosszériája is könnyűfémötvözet
Üresen 1875 kilós az autó. Váza és karosszériája is könnyűfémötvözet
Fotó megosztása:
AMG-ként is inkább Mercedes a lelke mélyén. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából
AMG-ként is inkább Mercedes a lelke mélyén. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából
Fotó megosztása:
2700 mm a tengelytávolság, hossza 4705, szélessége 1915, magassága 1354 milliméter
2700 mm a tengelytávolság, hossza 4705, szélessége 1915, magassága 1354 milliméter
Fotó megosztása:
21 kilót megspórolt a fémtetőt leváltó vászontető, amihez elég könnyebb mozgatószerkezet. Hiába az AMG fejlesztése, lelke mélyén az új SL is inkább Mercedes. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából
21 kilót megspórolt a fémtetőt leváltó vászontető, amihez elég könnyebb mozgatószerkezet. Hiába az AMG fejlesztése, lelke mélyén az új SL is inkább Mercedes. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából
Fotó megosztása:
0,389 volt a sirályszárnyas 300 SL alaktényezője, a 190 SL-é keménytetővel 0,461, a W113-as, Pagoda 230 SL-é 0,515. Az új SL cw-értéke 0,31
0,389 volt a sirályszárnyas 300 SL alaktényezője, a 190 SL-é keménytetővel 0,461, a W113-as, Pagoda 230 SL-é 0,515. Az új SL cw-értéke 0,31
Fotó megosztása:
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros a könnyűfém, acélrugós, adaptív lengéscsillapítású futómű
Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros a könnyűfém, acélrugós, adaptív lengéscsillapítású futómű
Fotó megosztása:
Nincs vészesen alacsonyan az orra, de csomagban a 63-ashoz rendelhető hidraulikus emelés
Nincs vészesen alacsonyan az orra, de csomagban a 63-ashoz rendelhető hidraulikus emelés
Fotó megosztása:
Van benne valami ragadozószerű
Van benne valami ragadozószerű
Fotó megosztása:
Az AMG fejlesztette ki, könnyűfém térrácsváza vadonatúj konstrukció
Az AMG fejlesztette ki, könnyűfém térrácsváza vadonatúj konstrukció
Fotó megosztása:
Rémes a hamis kopoltyú az első sárvédőkön
Rémes a hamis kopoltyú az első sárvédőkön
Fotó megosztása:
Alapáron 255/45 ZR 19 lenne az első és 285/40 ZR 19 a hátsó gumiméret. Ezek azonban a feláras, 21-es kovácsolt felnik
Alapáron 255/45 ZR 19 lenne az első és 285/40 ZR 19 a hátsó gumiméret. Ezek azonban a feláras, 21-es kovácsolt felnik
Fotó megosztása:
Az elöl 390, hátul 360 mm-es féktárcsa anyaga alumínium és öntött acél, az első fix féknyereg hatdugattyús
Az elöl 390, hátul 360 mm-es féktárcsa anyaga alumínium és öntött acél, az első fix féknyereg hatdugattyús
Fotó megosztása:
Szépnek szép, de körülményes a kiemelkedő-visszahúzódó kilincs használata, ha nem nyitod ki rögtön az ajtót a kocsit megközelítve és visszasülyed
Szépnek szép, de körülményes a kiemelkedő-visszahúzódó kilincs használata, ha nem nyitod ki rögtön az ajtót a kocsit megközelítve és visszasülyed
Fotó megosztása:
Kis csomagtér jut a gyönyörű farban, 213-240 literrel nyitott illetve zárt tetővel
Kis csomagtér jut a gyönyörű farban, 213-240 literrel nyitott illetve zárt tetővel
Fotó megosztása:
2,5 fokig fordulhatnak el a hátsó kerekek, álló helyzetben egyenesbe húzza őket a számítógép
2,5 fokig fordulhatnak el a hátsó kerekek, álló helyzetben egyenesbe húzza őket a számítógép
Fotó megosztása:
Legendássá érett az SL. A név a super leicht rövidítése, utóbbi szó könnyűt jelent
Legendássá érett az SL. A név a super leicht rövidítése, utóbbi szó könnyűt jelent
Fotó megosztása:
Kompresszoros elődje az R230-ból is 476 lóerős volt papíron, de a gyár később felfelé korrigálta az eredményt, annyival többet tudott a mechanikus feltöltős V8
Kompresszoros elődje az R230-ból is 476 lóerős volt papíron, de a gyár később felfelé korrigálta az eredményt, annyival többet tudott a mechanikus feltöltős V8
Fotó megosztása:
Gyönyörű a belső tér, az üléshelyzet is jó. Burmester-hifiből van egy még jobb az extralistán, de ilyen motor- és kipufogóhanggal könnyű meglenni nélküle
Gyönyörű a belső tér, az üléshelyzet is jó. Burmester-hifiből van egy még jobb az extralistán, de ilyen motor- és kipufogóhanggal könnyű meglenni nélküle
Fotó megosztása:
Rengeteg nézete van a 12,3” képátlójú digitális műszeregységnek
Rengeteg nézete van a 12,3” képátlójú digitális műszeregységnek
Fotó megosztása:
Hátul 1,5 méteres magasságig elég a fejtér a gyár szerint a vászontető alatt. A háttámla meredek, de van hátsó oldallégzsák
Hátul 1,5 méteres magasságig elég a fejtér a gyár szerint a vászontető alatt. A háttámla meredek, de van hátsó oldallégzsák
Fotó megosztása:
Nagyon jók az ülések, a masszírozás és a szellőztetés is hatásos
Nagyon jók az ülések, a masszírozás és a szellőztetés is hatásos
Fotó megosztása:
Fűthető a kormánykerék, kapcsoója a kormányoszlop oldalán van
Fűthető a kormánykerék, kapcsoója a kormányoszlop oldalán van
Fotó megosztása:
Gyönyörű a térkép megjelenítése, a kijelző képe kristálytiszta
Gyönyörű a térkép megjelenítése, a kijelző képe kristálytiszta
Fotó megosztása:
retével a 206-os C-osztályt idézi a majdnem négyzet alakú, 11,9” képernyőátlójú központi érintőkijelző. Dőlésszöge a középkonzoli kapcsolósor gombjával könnyen állítható
retével a 206-os C-osztályt idézi a majdnem négyzet alakú, 11,9” képernyőátlójú központi érintőkijelző. Dőlésszöge a középkonzoli kapcsolósor gombjával könnyen állítható
Fotó megosztása:
Két embernek kényelmes, de a hátsó ülésre elfér két gyermek kiskamasz korukig
Két embernek kényelmes, de a hátsó ülésre elfér két gyermek kiskamasz korukig
Fotó megosztása:
Nagyon szépek a turbinaszerű levegőkilépők
Nagyon szépek a turbinaszerű levegőkilépők
Fotó megosztása:
Hatékony a szélfogó, ha nem igényeljük a huzatot, de leeresztett ablakokkal intenzív kabrióélményt is kaphatunk
Hatékony a szélfogó, ha nem igényeljük a huzatot, de leeresztett ablakokkal intenzív kabrióélményt is kaphatunk
Fotó megosztása:
Hasznosak a közvetlen funkciógombok
Hasznosak a közvetlen funkciógombok
Fotó megosztása:
Macerás a csúszkás tetőnyitás
Macerás a csúszkás tetőnyitás
Fotó megosztása:
Egy újabb kapcsoló megnyomása képes leállítani egy már mozgó üveget
Egy újabb kapcsoló megnyomása képes leállítani egy már mozgó üveget
Fotó megosztása:
Bonyolultabb lett a réginél az érintőgombos ülésállítás
Bonyolultabb lett a réginél az érintőgombos ülésállítás
Fotó megosztása:
Gyorsan és könnyen állíthatók a főbb menetdinamikai funkciók a kormányon lévő kapcsolóval. A gyűrűt forgatva lapozhatók a menüpontok, az oldalsó kis billentyűvel válthatunk például halk és hangosabb kipufogó, feszesebb vagy kényelmesebb lengéscsillapítás között
Gyorsan és könnyen állíthatók a főbb menetdinamikai funkciók a kormányon lévő kapcsolóval. A gyűrűt forgatva lapozhatók a menüpontok, az oldalsó kis billentyűvel válthatunk például halk és hangosabb kipufogó, feszesebb vagy kényelmesebb lengéscsillapítás között
Fotó megosztása:
Felkavaró gépezet az M177. A két turbó a hengersorok közötti, pokolian forró V-ben dolgozik, mert így gyorsabb a gázreakció. Sokat erősít a kötődésen a kocsihoz, hogy a táblácskán látni a motort összeépítő szakember nevét
Felkavaró gépezet az M177. A két turbó a hengersorok közötti, pokolian forró V-ben dolgozik, mert így gyorsabb a gázreakció. Sokat erősít a kötődésen a kocsihoz, hogy a táblácskán látni a motort összeépítő szakember nevét
Fotó megosztása:
Nem nyújtja közelebb az övet a Gurtbringer
Nem nyújtja közelebb az övet a Gurtbringer
Fotó megosztása:
Mivel fent van a fokozatválasztó kar, sok rakodóhelynek maradt tér a két első ülés között
Mivel fent van a fokozatválasztó kar, sok rakodóhelynek maradt tér a két első ülés között
Fotó megosztása:
Állítható a kijelző dőlésszöge, ez a meredekebb állása
Állítható a kijelző dőlésszöge, ez a meredekebb állása
Fotó megosztása: