Német lap: tolódhat a debreceni BMW-projekt, kérdőjeles a kecskeméti bővítés – Gyártók – http://autopro.hu/

Az írás a Daimler-csoport és a BMW előtt álló kihívásokat részletezi, és hosszabban foglalkozik azzal, hogy mit terveznek a németek a készülő debreceni beruházással és a tervbe vett kecskeméti bővítéssel. A BMW épp a múlt héten jött ki egyáltalán nem fényes első negyedéves jelentésével, amely kisebbfajta döbbenetet váltott ki a piacon. A cikk szerint a bajor gyártó akár át is ütemezheti a tavaly nyáron bejelentett beruházást, mert globális eladásai már huzamosabb ideje nem alakulnak kedvezően. A kiigazítás már el is kezdődött, a BMW törli kínálatából a nem annyira keresett modelleket.

A Handelsblatt idézte Nicolas Peter pénzügyi igazgatót, aki egyértelműen utalt a társaság már jelenleg is feszült pénzügyi helyzetére és az egyre jobban kiépülő túlzott kapacitások veszélyére. A Világgazdaság megkereste a BMW-t a hírrel kapcsolatban, egy illetékes így kommentált: „a magyarországi új üzem létrehozása nagyobb termelési kapacitást biztosít a vállalatunknak. Kína, Mexikó és Amerika után Európában is megerősítjük az üzleti tevékenységünket. A sajtó spekulációit pedig nem kommentáljuk”.

A dolgok állása Kecskeméten…

A cikk ugyanúgy foglalkozik a Mercedes helyzetével, és a gyártó magyarországi tevékenységével is. Tavaly még nagy terveket szövögetett a gyártó Kecskeméttel, hiszen bejelentette, hogy a full flex gyár fejlesztésébe 1 milliárd eurót tesz. Kecskemét 2 a tervek szerint az évtized elejére elkészült volna, de most minden tovább tarthat, a bővítés lelassult. A vállalatnál a profitmarzs 9%-ról 6%-ra esett, ezért fékezik az újabb befektetéseket. A második gyár terve ezért legalább egy évet csúszik, írta a német lap. A Mercedes bár szép eladásokat generált idén, negyedéves profitja jelentősen, 11 százalékkal csökkent.

A Handelsblatt friss adatokat is idéz: a Mercedes értékesítései például áprilisban az egy évvel ezelőtti adatokhoz képest 4,5%-kal alacsonyabbak, az Audinál ugyanez a szám 13%. Mindezek fényében autóipari fordulópontról lehet beszélni: az egy évtizedig tartó bővülés után telítődtek a piacok. Ám a BMW és a Daimler is azzal számol, hogy az USA végül elhalasztja a büntetővám kivetését az európai autókra. Ennek ellenére a BMW óvatos, és már most át akarja gondolni a 3-as sorozat USA-ba történő exportálását. Ez pedig azzal fenyeget, hogy a német gyártók amerikai piacokat veszítenek, és ennek fényében további gyártókapacitás létrehozása Magyarországon csak súlyosbítaná a problémát. A szigorúbb környezetvédelmi szabályok fényében a kilátások még komorabbak, írja a cikk.

Tény, hogy a Daimler leendő vezérigazgatója, Ola Källenius hétfőn arról beszélt, hogy a társaságnak 2025-ig jelentős lépést kell tennie a költségek lefaragása terén, konkrét részleteket azonban nem árult el. Viszont hangsúlyozta a BMW-vel elmélyítendő együttműködés fontosságát. 

Neked Ajánljuk