Itt a teljesen új Corvette, amelynek már hátul üvölt a motorja – hvg.hu

A Chevrolet ikonikus sportkocsija szakít a hagyományokkal, de a minden korábbinál gyorsabb Corvette továbbra is egészen jó áron kapható.

Az 1953-as modellévű volt a világ első Corvette-je, melynek bemutatásakor vélhetően még maga a Chevrolet sem gondolta, hogy az elkövetkezendő évtizedekben mennyire sikeres lesz ez a modell. A Chevrolet Corvette hetedik generációja 2014-ben látott napvilágot, most pedig megérkezett az első csavartól az utolsóig teljesen új nyolcadik generáció. Íme:

©

Jól látszik, hogy a típus arányai jelentősen megváltoztak, ami annak köszönhető, hogy a motor immár nem elöl található. Az erőforrás petrolhead füleknek kellemes hangjai mostantól hátulról támadnak, ugyanis az új Corvette motorja már az első és a hátsó kerekek között, középen rejtőzik.

©

A 6,2 literes V8-as egység az elődben lévő LT1 továbbfejlesztett, jelentősen átalakított verziója. Az LT2 nevet kapott motor teljesítménye 497 lóerőre nőtt, ami mellé 630 Nm nyomaték társul. A Z51 Performance Package változat ennél is picit erősebb, konkrétan 502 lóerős, illetve 637 Nm-es.

©

Kéziváltó nincs, a nyolcfokozatú duplakuplungos automata egység viszont adott esetben akár a kormány mögötti fülekkel is kezelhető. És természetesen csak a hátsó kerekeken van hajtás.

©

A pontos menetteljesítmények egyelőre ismeretlenek, mindenesetre az elődjénél gyorsabbnak ígért, alig 1 530 kilogrammos új Corvette kevesebb mint 3 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra. Vagyis nem sokkal lassabb, mint az elődmodell 765 lóerős non-plus-ultra ZR1 változata.

©

A teljesen új koncepció miatt a műszerfal több, mint 40 centiméterrel előrébb került, a kis sportkormány mögött egy 12 colos digitális műszeregység található, tőle jobbra pedig egy új érintőkijelző kapott helyet. A 10-14 hangszórós hifivel rendelhető új Corvette alapára 60 000 dollár (17 millió forint) alatt marad, a sorozatgyártás idén év végén kezdődik meg.

©

©

©

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Neked Ajánljuk