Kiderült, hogyan fogynak szám szerint a Ubisoft legnagyobb címei, mint a Far Cry vagy az Assassin’s Creed – IGN Hungary
Daniel Ahmad videojátékipari elemző hívta fel rá a figyelmet Twitteren, hogy a Ubisoft még júniusban frissítette azt a dokumentumát, melyben a különböző franchise-aik eladásaival büszkélkednek el. A táblázatban olvasható számok meglehetősen beszédesek, sokat elárulnak arról, hogy a francia stúdió miért olyan játékokat készít amilyeneket szokott. Mivel jó sok számról van szó, vegyük őket sorra IP-ről IP-re!
- Assassin’s Creed: több mint 140 millió eladott egység, 95 millió egyedi felhasználó.
- Far Cry: a második rész óta több mint 50 millió eladott egység, a Fary Cry 3 megjelenése óta 79 millió alkalommal indítottak el Far Cry videojátékot. A Far Cry 5 ásói összesen 225.000 kilométert utaztak, ami elég lenne a Föld ötszöri megkerüléséhez.
- Just Dance: több mint 70 millió eladott egység, több mint 120 millió játékos, több mint 2,5 milliárd lejátszott zeneszám, 80 milliárd elégetett kilokalória.
- Tom Clancy’s Ghost Recon: a 2001-es indítás óta 30 millió játékos, a Wildlands közössége 10 milliós.
- Tom Clancy’s The Division: a 2016-os start óta 20 millió játékos, a Ubisoft történetének leggyorsabban fogyó új IP-je.
- Tom Clancy’s Rainbow Six Siege: folyamatosan növekvő, több mint 35 milliós játékos közönség.
- Tom Clancy’s Splinter Cell: több mint 30 millió eladott egység világszerte.
- Watch Dogs: az IP-vel több mint 900 millió órát hackeltek, az indítás óta 14 milliárd hack. Több mint 36 millió egyedi játékos.
- The Crew: a 2016-os start óta 21 millió játékos.
- For Honor: több mint 21 millió játékos világszerte. 49.538.763.330 legyőzött harcos.
- Rabbids: több mint 20 millió eladott egység. Egy animációs tévésorozatát több mint 110 országban vetítették.
- Rayman: a Ubisoft első sikercíme, több mint 40 különböző változat több mint 20 platformon.
- Steep: a felhasználók több mint 1,2 milliárd kilométernyi pályát jártak be, és több mint 5,6 milliárdszor ugrottak.
- Ubisoft Club: 140 millió regisztrált felhasználó.
A Ubisoft éves jövedelme a 2018/2019-es időszak során valamivel több mint 2 milliárd euró volt. Ahmad még néhány régebbi (2016/2017) eladási adattal is kiegészítette a Ubisoft számait (eladott példányokról van szó):
- Rayman: 30 millió
- Petz: 25 millió
- Imagine: 21 millió
- Prince of Persia: 21 millió
- Driver: 20 millió
Érdemes ehhez a jelentéshez még hozzá venni, hogy a cég vezérigazgatója, Yves Guillemot pár hete azt mondta, a Ubisoft nem fog többé rövid játékokat készíteni. Következő játékuk a Ghost Recon Breakpoint lesz, amely október 4-én, avagy következő pénteken fog megjelenni PC-re, Xbox One-ra és PlayStation 4-re.
