Karácsony Gergely kitiltaná a hajókat a Duna belvárosi szakaszáról – Portfolio

Karácsony Gergely a négy szövetséges párt kérésének tett eleget, amikor 4+1 főpolgármester-helyettest nevezett ki maga mellé. A “plusz egy” feladata lesz a helyettesi grémium feladatainak koordinálása és az, hogy a projektek mellé kijelölje a szükséges forrásokat.
Ilyen értelemben kvázi miniszterelnök-helyettesi funkcióban szolgál majd a jelentős közigazgatási tapasztalattal munkába álló Kiss Ambrus
– mondta el az InfoRádió Aréna című műsorában a főpolgármester.
A fővárosi cégek vezetőcseréiről elmondta,
nincs olyan elv, hogy mindenkit leváltunk, de új felügyelőbizottsági tagokat és igazgatósági embereket már kineveztünk.
Aki pedig a jövőben ilyen cég élére vágyik, annak egy nyilvános pályázaton kell megismertetnie a koncepcióját. Csak a felkészültség számít, mondta Karácsony Gergely, aláhúzva, ezekre a cégekre zsákmányként ne tekintsen senki.
Arról is beszélt, mit visz a miniszterelnök elé a szerdai kormányülésre, amelyre meghívták: a 14 éven aluliak ingyenes BKV-utazását, ez ugyanis kormányzati döntést is igényel. A Liget-projekt ügyével szintén jelentkezik a kormánynál: épülő beruházások után már nem fognak torzókat hagyni, ahol viszont nem történt még kapavágás, ott senki ne számítson majd új létesítményre.
A főváros új Egészséges Budapest Programjáról szólva elmondta, minden fővárosi kerületben kell lennie CT-nek, addig nem oldják fel a stadionstopot, amivel kapcsolatban nem az a baja, hogy megépül, hanem a sorrend: hogy más beruházásokra ezek miatt nem marad erőforrás.
A budapesti klímavészhelyzetről szólva elmondta, nem fogják azonnal kitiltani a dízelautókat, különben is, a külvárosi kertes házakban történő fűtés korszerűsítésével gyorsabb és látványosabb eredményeket lehet szerinte elérni. Csakúgy, mint a budapesti vízi közlekedés terén is:
a belvárosi szakaszról tilthatják ki a hajókat valamilyen formában, de erről részleteket nem mondott.
A rakpartokkal kapcsolatban úgy vélekedett, hosszú távon nem szeretne ott autókat látni, középtávon pedig az elérhető, hogy hétvégén autómentes legyen a Duna mindkét partja.