Verstappen a legvégén robbantott, ő nyerte az időmérőt! – M4 Sport
Az utolsó pillanatokban javító Max Verstappen nyerte az Osztrák Nagydíj időmérőjét a Ferrari kettősét megelőzve. A vörösök közül Charles Leclerc volt a gyorsabb – övé tehát a második hely a holnapi sprinten, Carlos Sainzé pedig a harmadik.
A nap legjobban várt és legfontosabb eseménye zárta az Osztrák Nagydíj péntekjének igencsak zsúfolt programját – a Forma–1-esek 2022-es szezonjának tizenegyedik időmérője az év második sprinthétvégéjén.
Ami az esélyeket illeti, a Red Bull hollandja, Max Verstappen érkezett egyértelmű favoritként csapatának hazai hétvégéjére.
Túl azon ugyanis, hogy ő a címvédő és jelenleg is ő vezeti a bajnoki tabellát, egészen kiemelkedő a statisztikája az osztrák pályán, ahol az előző hat versenyen (2020-ban és 2021-ben két fordulónak adott otthont a Red Bull Ring) négy győzelmet szerzett.
Verstappen a mostani hétvégét is jól kezdte, ő volt ugyanis a leggyorsabb az egyetlen pénteki edzésen. Ezt másodikként Charles Leclerc, harmadikként pedig George Russell zárta.
A holland az időmérőt is jól kezdte, első idejét azonban elvették pályaszélesítés miatt – használt abroncsain tehát futnia kellett még egy mért kört. Ezzel végül a harmadik helyre ugrott, a Ferrari két versenyzője mögé.
Charles Leclerc (Fotó: XPB)A leggyorsabb a Q1-ben Leclerc volt, majd Carlos Sainz és Verstappen jött. Negyedikként Fernando Alonso zárt az első etapot, aki mindkét Mercedest és Sergio Pérezt is maga mögé utasította.
A továbbjutás ezúttal Daniel Ricciardónak (akinek tehát folytatódott a vesszőfutása), az Aston Martin kettősének (ők két vizes időmérő után a száraz kvalifikáción sem tudták beverekedni magukat a Q2-be), a múlt vasárnap nagyot bukó Csou Kuan-jünek valamint Nicholas Latifinek nem jött össze. A kanadai csapattársa, Alexander Albon továbbment az új fejlesztésekkel szerelt Williamsszel.
Leclerc a második etapban sem talált legyőzőre, igaz, előnye minimális (87 ezredmásodperces) volt az ezúttal másodikként végző Verstappnnel szemben. A Q2-ben Hamilton zárt harmadikként, ismét úgy tűnt tehát, a Mercedes ütőképesebb lehet, mint az év elején volt.
Az első hármast a három csapattárs követte, Sainz, Russell, Pérez (rá még vár egy vizsgálat az időmérő után a pályahatárok miatt) sorrendben, a három élcsapat versenyzői mögött pedig a szabadedzésen is jól teljesítő Kevin Magnussen zárt.
George Russell (Fotó: XPB)A Q2-ből nem jutott tovább az Alpha Tauri kettőse valamint Albon, Valtteri Bottas és Lando Norris, akinek pályaszélesítés miatt két körét is törölték, és aki az etap végén folyamatosan a fékekre panaszkodott.
A Q3 első gyorskörei után Verstappen állt az élen a Ferrari kettősét megelőzve (közöttük a sorrend Leclerc, Sainz volt). A negyedik pozíció ekkor Pérezé volt, majd Russell, Ocon és Magnussen jött. Hamilton ekkor csak nyolcadik volt, miután első gyors körén elvette a gázt. A hétszeres bajnok később már javítani sem tudott, öt és fél perccel a leintés előtt ugyanis a hetes kanyarnál elveszítette az uralmat autója felett és a gumifalnak ütközött.
Autóját szerencsére saját lábán hagyta el a becsapódást követően, a kiesés viszont fájhatott neki, hiszen az utolsó etapban is erős tempót diktált. Hamilton bukásakor természetesen piros zászlós fázis lépett életbe.
Az újraindítás után mindenkinek lett volna még ideje a javításra, az időkeret azonban szűkösebbé vált, miután a Mercedes másik versenyzője, Russell is a gumifalban kötött ki. A fiatal brit az utolsó kanyarban csúszott ki, és csapattársához hasonlóan szerencsére sértetlenül szállt ki autójából. A piros zászlók azonban újra előkerültek.
Carlos Sainz (Fotó: XPB)A mezőnynek tehát mindössze két és fél perce maradt az időmérő végén. Ezt az időt úgy tűnt, a Ferrari kettőse használja ki legjobban, Leclerc ugrott ugyanis az élre, Sainz pedig a második helyre, Verstappen első két szektora pedig nem tűnt túl acélosnak. A holland azonban az utolsó szektorban lecsapott! Ezt olyan jól sikerült összeraknia, hogy a tabellán a ferrarisok elé ugrott.
A végeredmény tehát Verstappen, Leclerc, Sainz volt az élen, (őket kevesebb, mint egy tized választotta el), majd Pérez, Russell és Ocon jött. Magnussen hetedikként zárt, a csapattárs, Mick Schumacher pedig nyolcadik lett, mindkét Haas ott volt tehát a legjobb tízben. Alonso kilencedikként zárt, Hamilton pedig tizedik lett.
Ebben a sorrendben vág tehát neki a mezőny a holnapi sprintnek, ami majd a vasárnapi nagydíj rajtrácsáról dönt majd. Az új szabályok értelmében viszont a hivatalos pole pozíció Verstappené!
Az időmérő végeredménye:
| Versenyző | Csapat | Q1 | Q2 | Q3 | |
| 1. | Max Verstappen | Red Bull-RBP | 1:05,852 | 1:05,374 | 1:04,984 |
| 2. | Charles Leclerc | Ferrari | 1:05,419 | 1:05,287 | 1:05,013 |
| 3. | Carlos Sainz | Ferrari | 1:05,660 | 1:05,576 | 1:05,066 |
| 4. | Sergio Pérez | Red Bull-RBP | 1:06,143 | 1:05,805 | 1:05,404 |
| 5. | George Russell | Mercedes | 1:06,235 | 1:05,697 | 1:05,431 |
| 6. | Esteban Ocon | Alpine-Renault | 1:06,468 | 1:05,993 | 1:05,726 |
| 7. | Kevin Magnussen | Haas-Ferrari | 1:06,366 | 1:05,894 | 1:05,879 |
| 8. | Mick Schumacher | Haas-Ferrari | 1:06,405 | 1:06,151 | 1:06,011 |
| 9. | Fernando Alonso | Alpine-Renault | 1:06,016 | 1:06,082 | 1:06,103 |
| 10. | Lewis Hamilton | Mercedes | 1:06,079 | 1:05,475 | 1:13,151 |
| 11. | Pierre Gasly | Alpha Tauri-RBP | 1:06,589 | 1:06,160 | |
| 12. | Alexander Albon | Williams-Mercedes | 1:06,516 | 1:06,230 | |
| 13. | Valtteri Bottas | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06,442 | 1:06,319 | |
| 14. | Cunoda Juki | Alpha Tauri-RBP | 1:06,463 | 1:06,851 | |
| 15. | Lando Norris | McLaren-Mercedes | 1:06,330 | 1:25,847 | |
| 16. | Daniel Ricciardo | McLaren-Mercedes | 1:06,613 | ||
| 17. | Lance Stroll | Aston Martin-Mercedes | 1:06,847 | ||
| 18. | Csou Kuan-jü | Alfa Romeo-Ferrari | 1:06,901 | ||
| 19. | Nicholas Latifi | Williams-Mercedes | 1:07,003 | ||
| 20. | Sebastian Vettel | Aston Martin-Mercedes | 1:07,083 |