Ötmotoros konnektoros hibrid lett az AMG One – TotalCar
Ötéves fejlesztési periódus után bemutatkozott a végleges, gyártásra szánt Mercedes-AMG One, a szupersportkocsi, amelyet a Formula 1-ből származó 1,6 literes V6-os turbómotor köré építettek.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
A hajtásrendszerről már korábban is sejteni lehetett, hogy elég komplikált, de csak most részletezték, mennyire az. A 11000-es fordulatszámig forgatható utcai motor 574 lóerő csúcsteljesítmény leadására képes, de közvetlenül a főtengelyre került még egy 163 lóerős villanymotor is, és két ugyanilyen hajtja az első kerekeket. Ezen felül egy 121 lóerős villanymotort integráltak az akár percenként százezerig is felpörgő turbófeltöltőbe.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
Bár ez utóbbi közvetlenül nem hajt, segíthet felpörgetni az akár 3,5 baron töltő turbófeltöltőt, és ezzel a szívómotorok szintjére csökkenteni a motor reakcióidejét, de képes generátor-üzemben az akkumulátor töltésére is, a kipufogógázok energiáját hasznosítva.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
A gyártó 1063 lóerő csúcsteljesítményt ad meg, ami nyilván addig érhető el, ameddig a 8,4 kWh-s, 800 V rendszerfeszültségű, külső forrásból is tölthető Li-ion akkumulátor le nem merül. Ez egyébként tisztán elektromos üzemben is használható, 18,1 km-es hatótávot biztosít az autó számára, és a beépített 3,7 kW-os töltővel tölthető újra, illetve a fékezési energiából töltődik. A gyáriak szerint így akár az összes mozgási energia 80%-a is visszanyerhető lassításkor.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
Ameddig minden teljesítmény rendelkezésre áll, az AMG One kivételes dinamikát nyújt: 0-ról 200 km/h-ra 7 másodperc alatt gyorsulhat fel, a csúcssebessége pedig 352 km/h lett.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
Ha igazán rövid úton kell megállni, akkor persze hagyományos fékrendszerére hagyatkozik az AMG sportkocsija is: elöl 398, hátul 380 mm-es, karbon-kerámia féktárcsák, és elöl hat, hátul négydugattús féknyergek állnak rendelkezésre. A futómű sem mindennapi: állítható magasságú nyomórudas, öt lengőkaros rendszert használnak elöl és hátul is: elöl 3,7, hátul 3 centivel csökkentheti az autó elektronikája a hasmagasságot a versenypályára szánt két üzemmódban.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
Az AMG One állítólag már 50 km/h-tól jelentős mértékű leszorítóerőt képes generálni, amiben aktív elemek segítik, amilyenek az első kerekek feletti légterelők, vagy a csak szükség esetén – nagy sebességnél, vagy a versenypályás programokban – felemelkedő hátsó szárny.
12
Galéria: Mercedes-AMG One 2022
A One nyilvánosan, élőben először a Goodwood Festival of Speeden lesz látható (június 22-26.), megvenni pedig nettó 2,75 millió euróért, azaz úgy 1,1 milliárd forint plusz ÁFA áron lehet majd.