Többet vásárolnak az Xbox Game Pass-előfizetők – Gamekapocs
Az ID@Xbox csapatának vezetője, Agostino Simonetta a londoni GamesIndustry.biz Investment Summiton tartott előadást, ahol részletesen beszámolt az Xbox Game Pass kapcsán szerzett tapasztalataikról. Simonetta egyik legérdekesebb megállapítása az volt, hogy a feltételezésekkel ellentétben Game Pass-előfizetők több játékot vásárolnak, mint korábban.
Elmondása szerint az előfizetők 40 százalékkal több játékkal játszanak, és nem csak a Game Pass katalógusából válogatnak: “Azok az emberek, akik csatlakoznak a szolgáltatáshoz, aktívabbak. Van egy csomó ingyenes játékuk, valójában azonban a szolgáltatáson kívül aktívabbak, elmennek a boltba, és több játékot vásárolnak, mint a csatlakozásuk előtt.”

Az is fontos tanulság, hogy az előfizetők szeretnek kísérletezni, 91 százalékuk mondta azt, hogy próbáltak olyan játékot is, amivel a Game Pass-előfizetés hiányában biztosan nem játszottak volna. A Microsoft számai szerint emellett az előfizetők 30 százalékkal több zsánert próbálnak ki, mint korábban.
Simonetta szerint mindez nem annyira meglepő, ugyanazt tapasztalják, mint amit a filmes streamingszolgáltatók: “Ha megnézel egy videós előfizetéses szolgáltatást, ott is a blockbusterre fizetsz be, utána pedig órákat töltesz el dokumentumfilmekkel és stand-up comedyvel.” Az úriember hozzátette, ez a niche fejlesztőknek is nagy lehetőség, lényegében nincs olyan műfaj, amire ne lenne igény a Game Pass kínálatában.
A Game Pass már a jól bejáratott címeknél is működik, Simonetta szerint ha egy játék bekerül a katalógusukba, átlagosan hatszorosára ugrik a vele eltöltött idő. Érdekesség, hogy ez más platformokon is érezteti a hatását, a fejlesztők arról számoltak be, hogy a Game Pass-tagsággal párhuzamosan más platformokon is megugrottak az eladásaik.