F1: Leclerc azt hitte, a falban végzi; Hamilton felkészült a támadásra – Nemzeti Sport

Charles Leclerc zsinórban a harmadik pole pozícióját szerezte meg, így vasárnap ő várhatja az élről a Szingapúri Nagydíj versenyének startját, méghozzá nem kis meglepetésre. Ugyanis a Mercedest és a Red Bullt is meglepte a maranellóiak tempója, a helyszínre az egyik favoritként érkező Max Verstappen nem is értette, miért voltak ennyire lassúak, de még Mattia Binotto is bevallotta, rosszabb eredményre számítottak.

Leclerc (középen) a nyári szünet óta mindent vitt (Fotó: AFP)

Hirdetés

A Ferrari tisztában volt azzal, hogy az eddig látottak alapján a Marina Bay Street Circuit nem fekszik túlzottan az SF90-esnek, így több fontos fejlesztéssel is hoztak Szingapúrba. A pénteki szabadedzéseken azonban még nagy volt a maranellóiak hátránya, nem mellesleg több probléma is hátráltatta a munkájukat – Charles Leclerc kocsijában például még váltót is kellett cserélni.

Az előzmények alapján tehát Mercedes, Red Bull csatára lehetett számítani, ám a harmadik gyakorlásra hirtelen összeállt a kép Leclerc-éknél. A monacói az utolsó tréning után az időmérőn sem talált legyőzőre, így meglepetésre sorozatban a harmadik pole pozícióját jegyezte.

„Elég őrült kör volt. Az első próbálkozásomkor túl közel voltam Lewishoz (Hamilton), amiért a második szektorom nem is sikerült túl jól, szóval nagy nyomás volt rajtam, hogy második nekifutásra javítsak. Mindent beleadtam, hibáztam is. Néhányszor úgy éreztem, a kontrollt is elvesztem az autó felett, kétszer vagy háromszor azt hittem, a falban végzem – kezdte az idén már 5 rajtelsőséget jegyző Lerclerc az értékelést, majd kitért arra is, mi segítette hozzá a sikerhez. – Nagy köszönettel tartozom a csapatnak. Nagyszerű munkát végzett, és hihetetlenül örülök, hogy megszereztem a pole-t. A péntekünk nagyon nehéz volt, én pedig pocsék napot zártam, de keményen dolgoztunk, ami kifizetődött az időmérőn.”

A siker az olasz istálló csapatfőnökét, Mattia Binottót is meglepte, figyelmeztetett azonban, a pontokat vasárnap osztják. 

„Ez sokkal jobb annál, amit vártunk. Új aerodinamikai csomagot hoztunk, azt azonban nem szabad elfelejtenünk, hogy a lényeg csak ez után következik. Bár remek az élről rajtolni Szingapúrban, még mindig úgy hiszem, a Mercedes nagyon erős lesz” – magyarázta a svájci, arra utalva, hogy a pénteki versenyszimulációk alapján az „ezüstnyilak” állnak az élen, és idén már többször is bebizonyosodott, a gumikkal is jobban tudnak gazdálkodni. A második helyen végző Hamilton így bízik is abban, jót csatázhatnak a Ferrarival.

„Nem tudom, honnan rántotta elő ezt a tempót a Ferrari, hiszen papíron ez a pálya annyira nem fekszik neki, de remek munkát végeztek a csapat tagjai, és Charles nagyszerű kört tett össze. Nekem valami különlegeset kellett volna összehoznom, és bele is adtam mindent, amit csak tudtam” – mondta a két Q3-as köre között több mint 1 másodpercet javító brit, aki végül 191 ezreddel maradt le az elsőségről.

„Nagyon szoros volt, örülök, hogy sikerült beékelődnöm a két Ferrari közé. A versenyen agresszíven támadunk majd”  – jelentette ki a címvédő, aki mellett a németek csapatfőnöke, Toto Wolff is kifejtette, nem feltétlenül erre az eredményre számított.

„Ez olyan pálya, amelyen, azt hitted, a Mercedes és a Red Bull fog egymással küzdeni úgy, mint Magyarországon is történt. De ez nem szokványos pálya, a Ferrari pedig nagyon jó munkát végzett. A futamon össze kell majd dolgoznunk” – emelte ki az osztrák, és azt is megosztotta, nem csak az olaszok egyenesbeli fölénye volt döntő a kvalifikáción.

Nyertek pár tizedet az egyenesben, ezúttal azonban a kanyarokban is erősek voltak, mindenhol. Bár a múlt ellenünk szól, a futam még el sem kezdődött, és úgy hiszem, ha Lewis jól rugaszkodik el, miközben Valtteri (Bottas) javít egy vagy két pozíciót, akkor remek helyzetben leszünk” – utalt arra Wolff, hogy az elmúlt 10 itteni nagydíjon 8 alkalommal az élről induló diadalmaskodott.

A harmadik helyen Vettel végzett, aki ezen a hétvégén is hátrányban van csapattársához képest, igaz, az időmérő harmadik szakaszában még ő vezetett az első körök után. Ám a második próbálkozásakor már hibázott a német, és be sem fejezte a körét.

„Az utolsó köröm jobban is sikerülhetett volna, de összességében jó érzés volt az autót vezetni. Talán túl korán lőttem el azt a kört, aztán hibáztam, és nem is volt értelme befejeznem. Mindenesetre jó helyzetben vagyunk, remek versenyünk lehet. A legnagyobb kérdés az, hogy végig nyomhatjuk-e, vagy a gumikat kell majd menedzselnünk”– árulta el Vettel.

A negyedik pozícióban Verstappen végzett, aki nem is leplezte, meglepte, hogy ennyire nem volt meg a Red Bull tempója egy olyan pályán, amelyen favoritnak számítottak.

„Úgy érzem, az egész időmérőn hiányzott a tempónk. Így nem is lepett meg nagyon, hogy még inkább lemaradtunk, amikor a Q3-ban mindenki feltekerte a motort. Az autót jó érzés volt ugyan vezetni, de nem volt elég tapadásunk. Gyorsabban szerettem volna menni, ám négy keréken csúsztam. Nem tudom megmondani, hogy lehetett volna-e esélyünk a pole-ra, vagy sem” – vallotta be a holland.

„Péntekről szombatra sok minden tud változni, itt pedig ez hatványozottan igaz. Kissé meglepett, hogy ennyire nem voltunk versenyképesek, főleg az után, hogy Monzában a várakozásokkal ellentétben jól teljesítettünk, papíron pedig ez a helyszín fekszik is nekünk. Ezt mindenképpen meg kell vizsgálnunk. Túl lassúak vagyunk, de majd meglátjuk” – zárta gondolatait Verstappen.

A verseny vasárnap 14 óra 10 perckor kezdődik.

SZINGAPÚRI NAGYDÍJ, AZ IDŐMÉRŐ VÉGEREDMÉNYE
1. Charles Leclerc monacói Ferrari 1:36.217 átlag: 189.434 km/ó
2. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:36.408 0.191 mp h.
3. Sebastian Vettel német Ferrari 1:36.437 0.220
4. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 1:36.813 0.596
5. Valtteri Bottas finn Mercedes 1:37.146 0.929
6. Alexander Albon thaiföldi Red Bull-Honda 1:37.411 1.194
7. Carlos Sainz Jr. spanyol McLaren-Renault 1:37.818 1.601
8. Daniel Ricciardo ausztrál Renault 1:38.095 1.878
9. Nico Hülkenberg német Renault 1:38.264 2.047
10. Lando Norris brit McLaren-Renault 1:38.329 2.112
11. Sergio Pérez* mexikói Racing Point-Mercedes 1:38.620 1.970
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1:38.697 2.047
13. Pierre Gasly francia Toro Rosso-Honda 1:38.699 2.049
14. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:38.858 2.208
15. Kevin Magnussen dán Haas-Ferrari 1:39.650 3.000
16. Danyiil Kvjat orosz Toro Rosso-Honda 1:39.957 2.640
17. Lance Stroll kanadai Racing Point-Mercedes 1:39.979 2.662
18. Romain Grosjean francia Haas-Ferrari 1:40.277 2.960
19. George Russell brit Williams-Mercedes 1:40.867 3.550
20. Robert Kubica lengyel Williams-Mercedes 1:41.186 3.869
 *5 rajthelyes büntetés váltócsere miatt
AZ ELSŐ KÉT SZAKASZ VÉGEREDMÉNYE
1. SZAKASZ 2. SZAKASZ
1. Bottas 1:37.317 1. Leclerc 1:36.650
2. Hamilton 1:37.565 2. Vettel 1:36.720
3. Leclerc 1:38.014 3. Hamilton 1:36.933
4. Vettel 1:38.374 4. Verstappen 1:37.089
5. Verstappen 1:38.540 5. Bottas 1:37.142
6. Norris 1:38.606 6. Norris 1:37.572
7. Sainz 1:38.882 7. Albon 1:37.865
8. Hülkenberg 1:39.001 8. Sainz 1:37.982
9. Gasly 1:39.085 9. Ricciardo 1:38.399
10. Albon 1:39.106 10. Hülkenberg 1:38.580
11. Giovinazzi 1:39.272 11. Pérez 1:38.620
12. Ricciardo 1:39.362 12. Giovinazzi 1:38.697
13. Räikkönen 1:39.454 13. Gasly 1:38.699
14. Pérez 1:39.909 14. Räikkönen 1:38.858
15. Magnussen 1:39.942 15. Magnussen 1:39.650
16. Kvjat 1:39.957      
17. Stroll 1:39.979      
18. Grosjean 1:40.277      
19. Russell 1:40.867      
20. Kubica 1:41.186      
Neked Ajánljuk