Változik az online bankkártyás fizetés az OTP-nél, erre figyeljen – 24.hu

Az OTP Bank november 2-án bevezeti az erős ügyfél-hitelesítést az internetes bankkártyás vásárlások jóváhagyására. Ezt követően azoknál az ügyfeleknél, akik már megadták azonosítás céljából mobiltelefonszámukat a banknak, előfordulhat, hogy több lépésben kell megerősíteniük, hogy valóban ők az internetes vásárláshoz használt betéti- vagy hitelkártya birtokosai.

A bank arra kéri ügyfeleit, hogy akik még nem adták meg érvényes mobiltelefonszámukat a banki azonosításhoz, tegyék meg azt időben,

mert az Európai Unió előírásainak megfelelően 2021. január 1-től már csak így tudnak európai kereskedőtől bankkártyával vásárolni az interneten.

Azoknak az ügyfeleknek tehát, akik még nem adták meg mobiltelefonszámukat a banknak, vagy nem jelezték, hogy változott a korábban megadotthoz képest, lépniük kell, ha jövőre is szeretnének az interneten vásárolni bankkártyájukkal. A változtatás a kártyabirtokosok adatainak védelmét szolgálja és a visszaélések számának csökkentését célozza. A módosítás lényege, hogy 2021. január 1-től a hitelintézeteknek három, a kártyabirtokosra vonatkozó adattípusból kettőt ellenőrizniük kell az internetes vásárlásoknál. A három adattípus:

  • információ, amit csak a kártyabirtokos ismerhet, például egy jelszó vagy számsor;
  • egy eszköz, amellyel a kártyabirtokos rendelkezik, például egy mobiltelefon;
  • a kártyabirtokos valamelyik biometrikus azonosítója, például ujjlenyomata.

A bank azt ajánlja, hogy akiknek nincs beállítva a mobiltelefonszámuk a banki azonosításhoz, első lépésként meg kell adniuk azt, és regisztrálniuk kell az internetes biztonsági kód szolgáltatásra bármelyik OTP Bank fiókban személyesen.

Akinek már be van állítva a mobiltelefonszáma, de még nem regisztrált az internetes biztonsági kód szolgáltatásra, ezt megteheti az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, vagy OTPdirekt internetes szolgáltatáson keresztül, vagy bármelyik OTP Bank fiókban.

Azoknak is érdemes ellenőrizniük, hogy az érvényes mobiltelefonszámuk van-e rögzítve, akik korábban már megadták elérhetőségüket a banknak. A mobiltelefonszámot az ügyfelek ellenőrizhetik az OTP SmartBank mobilalkalmazásban, az OTPdirekt internetes szolgáltatásban, az OTPdirekt telefonos ügyintézői szolgáltatásban, vagy a legközelebbi OTP bankfiókban.

Akinek pedig már van internetes biztonsági kód szolgáltatása és használja az OTP SmartBank alkalmazást, november elején a legújabb verzióra érdemes frissítenie azt.

(Kiemelt kép: GettyImages)

Neked Ajánljuk