Több mint háromszorosára ugrott az AutoWallis értékesítése – Portfolio

Az AutoWallis a szeptemberben közzétett, frissített stratégiájában lefektetett céloknak megfelelő növekedést mutatott fel az év első kilenc hónapjában. Az autógyártást érintő chiphiány a kereskedelemben területenként és márkánként változó mértékben érezteti hatását, de a 2021-es frissített előrejelzést a társaság továbbra is tarthatónak ítéli.

Hamarosan újabb részvénykibocsátás jön a magyar tőzsdén, az AutoWallis a stratégiai céljainak megvalósításához tőzsdei forrásbevonást tervez. A témával kapcsolatban Portfolio Klubot szervezünk, ahol az AutoWallis stratégiájáról, kilátásairól, a tervezett részvénykibocsátás részleteiről a vállalat vezetői beszélnek. A Portfolio online klubja ingyenes, de regisztrációhoz kötött.

A Budapesti Értéktőzsde Prémium kategóriájában jegyzett vállalat által értékesített gépjárművek száma 18 792 darabra bővült, ami 241 százalékos növekedésnek felel meg a tavalyi év azonos időszakához képest. A társaság mindkét üzletágában kiemelkedő volt az értékesítés, különösen jól teljesített a nagykereskedelmi terület, a kiskereskedelmen belül pedig a szerviz és bérautószolgáltatás.

A Nagykereskedelmi üzletág több mint négyszer (+325%) annyi új gépjárművet, összesen 12 386 darabot értékesített, ami elsősorban a harmadik negyedévben felpörgő Opel és SsangYong márkáknak volt köszönhető.

A Kiskereskedelmi üzletágban 5 201 új és 1 205 használt gépjármű talált gazdára, ami 185, illetve 55 százalékos növekedésnek felel meg (a magyar személyautó-piac 5,9 százalékkal bővült a DataHouse adatai szerint). Ez utóbbinak a növekedési dinamikája elsősorban amiatt volt kisebb, mert a készletek bővülése nem tudott lépést tartani a használtautók iránti, a chiphiány hatására kialakuló keresletnövekedéssel.

A Kiskereskedelmi üzletág szolgáltatási területén jelentős emelkedés volt megfigyelhető: a szervizórák száma több mint megduplázódott, és megközelítette a 100 ezer órát. Mindemellett az autókölcsönzés terén is folytatódott a kedvező trend. Az AutoWallis Csoport által képviselt Sixt 29 százalékkal nagyobb flottaméret mellett 51 százalékkal növelte a bérleti események számát, miközben a bérleti napok száma még ennél is nagyobb ütemben, 101 százalékkal, 123 016 napra ugrott, jelentős hatékonyságjavulást mutatva.

Ha kizárólag a harmadik negyedévet nézzük, akkor is komoly növekedés látszik, hiszen az autóértékesítés összesen 200,5 százalékkal 7 137 darabra nőtt a tavalyi év azonos időszakához képest, amelyben egyértelműen az nagykereskedelmi üzletág volt a domináns, ahol 350,1 százalékos volt a bővülés.

A második negyedévvel összehasonlítva 43 százalékkal nőtt az összautó-értékesítés, ami azt jelzi, hogy nem csak a koronavírus-járvány által sújtott tavalyi időszakhoz képest erősek a cég által közölt számok.

Az AutoWallis árfolyama ma 0,8 százalékkal került lejjebb, míg idén 45,3 százalékos pluszban van.

Címlapkép: Budapesti Értéktőzsde

Neked Ajánljuk