Teszt: Mercedes AMG-SL 55 4Matic+ – Vezess

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 3

Ez az első utcai, sorozatgyártású SL, a W198-as

Ez az első utcai, sorozatgyártású SL, a W198-as

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 4

Ez Janó Péter autója, amelyről tavaly írtunk

Ez Janó Péter autója, amelyről tavaly írtunk

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 5

Erős hatással bír a belső sávot benépesítőkre autópályán

Erős hatással bír a belső sávot benépesítőkre autópályán

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 6

1954-től gyártott nagy elődjét, a W198-ast idézik a hosszirányú bordák a motorházfedélen

1954-től gyártott nagy elődjét, a W198-ast idézik a hosszirányú bordák a motorházfedélen

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 7

Megmozdítani is rengeteg benzinbe kerül, a tempón fokozni innen már nem nagy ugrás. Ömlik a forróság alóla, megállás után hosszan zúg a hűtőventilátor, a hajtáslánc a kipufogóval átfűti a lábteret és a csomagtartót

Megmozdítani is rengeteg benzinbe kerül, a tempón fokozni innen már nem nagy ugrás. Ömlik a forróság alóla, megállás után hosszan zúg a hűtőventilátor, a hajtáslánc a kipufogóval átfűti a lábteret és a csomagtartót

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 8

Köszönjük az Aeropark Ferihegy repülőgép-múzeum munkatársainak a helyszínt és a segítséget! Képek: Hamvas Tamás

Köszönjük az Aeropark Ferihegy repülőgép-múzeum munkatársainak a helyszínt és a segítséget! Képek: Hamvas Tamás

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 9

3,9 mp elég 100-ig, végsebessége 295 km/óra

3,9 mp elég 100-ig, végsebessége 295 km/óra

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 10

Most először van négyhengeres SL, a Mercedes-AMG SL 43 az egyetlen hátsókerekes verzió

Most először van négyhengeres SL, a Mercedes-AMG SL 43 az egyetlen hátsókerekes verzió

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 11

Nagypálya: a testautó árából megvehetsz egy V8-as Mustang kabriót és hozzá egy nyitható tetős BMW M850i-t, 530 lóerővel

Nagypálya: a testautó árából megvehetsz egy V8-as Mustang kabriót és hozzá egy nyitható tetős BMW M850i-t, 530 lóerővel

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 12

Sportos autókban a tohonya reakciók miatt nincs légrugózás, itt is acélrugós a futómű. A lengéscsillapítás adaptív, aktív dőlés-kiegyenlítés a 63-a AMG-hez volna

Sportos autókban a tohonya reakciók miatt nincs légrugózás, itt is acélrugós a futómű. A lengéscsillapítás adaptív, aktív dőlés-kiegyenlítés a 63-a AMG-hez volna

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 13

Nem garasoskodnak: ha V8, akkor 4×4 és összkerékkormányzás

Nem garasoskodnak: ha V8, akkor 4×4 és összkerékkormányzás

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 14

Nagyjából 150 kilóval nehezebb V8-as elődjénél az új SL, részben az összkerékhajtás miatt

Nagyjából 150 kilóval nehezebb V8-as elődjénél az új SL, részben az összkerékhajtás miatt

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 15

Üresen 1875 kilós az autó. Váza és karosszériája is könnyűfémötvözet

Üresen 1875 kilós az autó. Váza és karosszériája is könnyűfémötvözet

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 16

AMG-ként is inkább Mercedes a lelke mélyén. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából

AMG-ként is inkább Mercedes a lelke mélyén. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 17

2700 mm a tengelytávolság, hossza 4705, szélessége 1915, magassága 1354 milliméter

2700 mm a tengelytávolság, hossza 4705, szélessége 1915, magassága 1354 milliméter

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 18

21 kilót megspórolt a fémtetőt leváltó vászontető, amihez elég könnyebb mozgatószerkezet. Hiába az AMG fejlesztése, lelke mélyén az új SL is inkább Mercedes. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából

21 kilót megspórolt a fémtetőt leváltó vászontető, amihez elég könnyebb mozgatószerkezet. Hiába az AMG fejlesztése, lelke mélyén az új SL is inkább Mercedes. Ha tényleg nagyon gyorsan mennél vele országúton, kibillen magabiztosságából

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 19

0,389 volt a sirályszárnyas 300 SL alaktényezője, a 190 SL-é keménytetővel 0,461, a W113-as, Pagoda 230 SL-é 0,515. Az új SL cw-értéke 0,31

0,389 volt a sirályszárnyas 300 SL alaktényezője, a 190 SL-é keménytetővel 0,461, a W113-as, Pagoda 230 SL-é 0,515. Az új SL cw-értéke 0,31

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 20

Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros a könnyűfém, acélrugós, adaptív lengéscsillapítású futómű

Elöl kettős keresztlengőkaros, hátul ötlengőkaros a könnyűfém, acélrugós, adaptív lengéscsillapítású futómű

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 21

Nincs vészesen alacsonyan az orra, de csomagban a 63-ashoz rendelhető hidraulikus emelés

Nincs vészesen alacsonyan az orra, de csomagban a 63-ashoz rendelhető hidraulikus emelés

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 22

Van benne valami ragadozószerű

Van benne valami ragadozószerű

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 23

Az AMG fejlesztette ki, könnyűfém térrácsváza vadonatúj konstrukció

Az AMG fejlesztette ki, könnyűfém térrácsváza vadonatúj konstrukció

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 24

Rémes a hamis kopoltyú az első sárvédőkön

Rémes a hamis kopoltyú az első sárvédőkön

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 25

Alapáron 255/45 ZR 19 lenne az első és 285/40 ZR 19 a hátsó gumiméret. Ezek azonban a feláras, 21-es kovácsolt felnik

Alapáron 255/45 ZR 19 lenne az első és 285/40 ZR 19 a hátsó gumiméret. Ezek azonban a feláras, 21-es kovácsolt felnik

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 26

Az elöl 390, hátul 360 mm-es féktárcsa anyaga alumínium és öntött acél, az első fix féknyereg hatdugattyús

Az elöl 390, hátul 360 mm-es féktárcsa anyaga alumínium és öntött acél, az első fix féknyereg hatdugattyús

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 27

Szépnek szép, de körülményes a kiemelkedő-visszahúzódó kilincs használata, ha nem nyitod ki rögtön az ajtót a kocsit megközelítve és visszasülyed

Szépnek szép, de körülményes a kiemelkedő-visszahúzódó kilincs használata, ha nem nyitod ki rögtön az ajtót a kocsit megközelítve és visszasülyed

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 28

Kis csomagtér jut a gyönyörű farban, 213-240 literrel nyitott illetve zárt tetővel

Kis csomagtér jut a gyönyörű farban, 213-240 literrel nyitott illetve zárt tetővel

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 29

2,5 fokig fordulhatnak el a hátsó kerekek, álló helyzetben egyenesbe húzza őket a számítógép

2,5 fokig fordulhatnak el a hátsó kerekek, álló helyzetben egyenesbe húzza őket a számítógép

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 30

Legendássá érett az SL. A név a super leicht rövidítése, utóbbi szó könnyűt jelent

Legendássá érett az SL. A név a super leicht rövidítése, utóbbi szó könnyűt jelent

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 31

Kompresszoros elődje az R230-ból is 476 lóerős volt papíron, de a gyár később felfelé korrigálta az eredményt, annyival többet tudott a mechanikus feltöltős V8

Kompresszoros elődje az R230-ból is 476 lóerős volt papíron, de a gyár később felfelé korrigálta az eredményt, annyival többet tudott a mechanikus feltöltős V8

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 32

Gyönyörű a belső tér, az üléshelyzet is jó. Burmester-hifiből van egy még jobb az extralistán, de ilyen motor- és kipufogóhanggal könnyű meglenni nélküle

Gyönyörű a belső tér, az üléshelyzet is jó. Burmester-hifiből van egy még jobb az extralistán, de ilyen motor- és kipufogóhanggal könnyű meglenni nélküle

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 33

Rengeteg nézete van a 12,3” képátlójú digitális műszeregységnek

Rengeteg nézete van a 12,3” képátlójú digitális műszeregységnek

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 34

Hátul 1,5 méteres magasságig elég a fejtér a gyár szerint a vászontető alatt. A háttámla meredek, de van hátsó oldallégzsák

Hátul 1,5 méteres magasságig elég a fejtér a gyár szerint a vászontető alatt. A háttámla meredek, de van hátsó oldallégzsák

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 35

Nagyon jók az ülések, a masszírozás és a szellőztetés is hatásos

Nagyon jók az ülések, a masszírozás és a szellőztetés is hatásos

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 36

Fűthető a kormánykerék, kapcsoója a kormányoszlop oldalán van

Fűthető a kormánykerék, kapcsoója a kormányoszlop oldalán van

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 37

Gyönyörű a térkép megjelenítése, a kijelző képe kristálytiszta

Gyönyörű a térkép megjelenítése, a kijelző képe kristálytiszta

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 38

retével a 206-os C-osztályt idézi a majdnem négyzet alakú, 11,9” képernyőátlójú központi érintőkijelző. Dőlésszöge a középkonzoli kapcsolósor gombjával könnyen állítható

retével a 206-os C-osztályt idézi a majdnem négyzet alakú, 11,9” képernyőátlójú központi érintőkijelző. Dőlésszöge a középkonzoli kapcsolósor gombjával könnyen állítható

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 39

Két embernek kényelmes, de a hátsó ülésre elfér két gyermek kiskamasz korukig

Két embernek kényelmes, de a hátsó ülésre elfér két gyermek kiskamasz korukig

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 40

Nagyon szépek a turbinaszerű levegőkilépők

Nagyon szépek a turbinaszerű levegőkilépők

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 41

Hatékony a szélfogó, ha nem igényeljük a huzatot, de leeresztett ablakokkal intenzív kabrióélményt is kaphatunk

Hatékony a szélfogó, ha nem igényeljük a huzatot, de leeresztett ablakokkal intenzív kabrióélményt is kaphatunk

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 42

Hasznosak a közvetlen funkciógombok

Hasznosak a közvetlen funkciógombok

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 43

Macerás a csúszkás tetőnyitás

Macerás a csúszkás tetőnyitás

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 44

Egy újabb kapcsoló megnyomása képes leállítani egy már mozgó üveget

Egy újabb kapcsoló megnyomása képes leállítani egy már mozgó üveget

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 45

Bonyolultabb lett a réginél az érintőgombos ülésállítás

Bonyolultabb lett a réginél az érintőgombos ülésállítás

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 46

Gyorsan és könnyen állíthatók a főbb menetdinamikai funkciók a kormányon lévő kapcsolóval. A gyűrűt forgatva lapozhatók a menüpontok, az oldalsó kis billentyűvel válthatunk például halk és hangosabb kipufogó, feszesebb vagy kényelmesebb lengéscsillapítás között

Gyorsan és könnyen állíthatók a főbb menetdinamikai funkciók a kormányon lévő kapcsolóval. A gyűrűt forgatva lapozhatók a menüpontok, az oldalsó kis billentyűvel válthatunk például halk és hangosabb kipufogó, feszesebb vagy kényelmesebb lengéscsillapítás között

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 47

Felkavaró gépezet az M177. A két turbó a hengersorok közötti, pokolian forró V-ben dolgozik, mert így gyorsabb a gázreakció. Sokat erősít a kötődésen a kocsihoz, hogy a táblácskán látni a motort összeépítő szakember nevét

Felkavaró gépezet az M177. A két turbó a hengersorok közötti, pokolian forró V-ben dolgozik, mert így gyorsabb a gázreakció. Sokat erősít a kötődésen a kocsihoz, hogy a táblácskán látni a motort összeépítő szakember nevét

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 48

Nem nyújtja közelebb az övet a Gurtbringer

Nem nyújtja közelebb az övet a Gurtbringer

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 49

Mivel fent van a fokozatválasztó kar, sok rakodóhelynek maradt tér a két első ülés között

Mivel fent van a fokozatválasztó kar, sok rakodóhelynek maradt tér a két első ülés között

Fotó megosztása:

Ez még Kaliforniában is álomautó, nemhogy Magyarországon 50

Állítható a kijelző dőlésszöge, ez a meredekebb állása

Állítható a kijelző dőlésszöge, ez a meredekebb állása

Fotó megosztása:

Neked Ajánljuk