Tényleg színvonalas terepjárót faragtak a Toyota RAV4-ből? – Autonavigator.hu

Vérbeli SUV a Toyota RAV4, ami azt jelenti, hogy főként urbanizált környezetben, burkolt utakon használják, ám a tervezésekor azért figyelembe vették, hogy földúton is lehessen vele kalandozni. Viszont mégsem teljes értékű terepjáró. Ám a Toyota házon belüli motorsport- és tuningműhelye, a TRD hosszú évek óta készít komolyabb terepjáró képességekkel felvértezett crossovereket és pickupokat az észak-amerikai piacokon. A 2023-as modellévre azonban A RAV4-ből is elkészítik a terepjárósabb átiratot.

A Woodland Edition egyik újdonsága a hibrid hajtáslánc, hiszen ilyennel korábban nem készített kifejezetten terepre szánt modellt a Toyota. A jól ismert benzin-elektromos erőforráshoz kifejezetten a terephasználat elvárásaihoz hangolt futóművet társítottak, amely a módosított rugóstagoknak köszönhetően kátyúkon és buckákon sem üt fel, ugyanakkor speciális lengéscsillapítói kontrollált oldaldőlést biztosítanak. Ehhez offroad mintázatú utcai abroncsok, masszív tetőcsomagtartó, valamint a hordozható elektromos berendezések működtetésére szolgáló, nagyfeszültségű inverter és hálózati csatlakozó társul, így biztosítva például kempingezés közben is az otthon megszokott komfortot. Az utastérben és a csomagtartóban pedig strapabíró gumiszőnyegek nyújtanak hathatós védelmet minden évszakban.

Ennyi majdnem elegendő is a felhőtlen terepjáráshoz, hiszen a RAV4 2,5 literes hibrid hajtásláncához tartozó, elektromos összkerékhajtási rendszer (amely osztómű helyett különálló villanymotorral hajtja meg a hátsó tengelyt) kiküszöböli a mechanikus összkerékhajtási rendszerek két alapvető hiányosságát: az aktiválás késlekedését, illetve a fokozott energiafogyasztást.
Ugyanakkor érdemes megemlíteni a Toyota felajánlását is, hiszen az autógyártó a limitált szériás RAV4 Woodland Edition bevezetésével párhuzamosan félmillió dollárt (kb. 186 millió forintot) adományoz a környezetvédelmi oktatást célzó alapítványnak az USA-ban (National Environmental Education Foundation, NEEF). A szervezet helyi, regionális és országos közösségi programokon és képzési projekteken keresztül járul hozzá a felelősségteljes, tudatos terepjáró-használat, illetve természetjárás feltételeinek a megteremtéséhez.

Természetesen mint minden 2023-as RAV4-es modell, a Woodland Edition is megkapja a Toyota házon belül fejlesztett, új generációs multimédiás rendszerét, amely olyan funkciókkal teszi zökkenőmentessé a mindennapos használatot, mint a vezeték nélküli okostelefon-integráció, a beépített wifi hotspot, a hangvezérelt digitális asszisztens, a felhő alapú navigáció, vagy a mindenkori naprakész állapotról gondoskodó, vezeték nélküli szoftverfrissítés lehetősége. Szintén 2023-as újdonság a 12,3 colos digitális műszeregység, amely felszereltségi szinttől függően a korábbi 7 colos kijelző helyébe lép. Ugyanakkor Európában nem nagyon számíthatunk erre a modellváltozatra.

Neked Ajánljuk