Stílusosan engedték el a BMW i3-ast – TotalCar

A tíz darabos i3S Home Run sorozattal véget ért a BMW i3-as 2013 óta tartó gyártása Lipcsében, és ezzel együtt a példányszám is épp elérte a 250 ezret.

A Home Run sorozat tíz speciális autóból áll: a sötétszürke és sötétvörös i3S-ek 20 hüvelykes felnikkel, változtatható fényáteresztő képességű üvegtetővel, adaptív fényszórókkal, fűthető ülésekkel és Harman Kardon hifivel készültek. Emellett a csomag része volt, hogy a megrendelők meg is látogathatták az üzemet az autóik gyártásának idején.

Az i3-as kétségtelenül az első villanyautó-hullám legérdekesebb autója volt. Itt alkalmaztak először, és minden jel szerint utoljára, tömeggyártású karbonszál-kompozit karosszériát, és az is kivételes volt, hogy az i3-ast sokáig hatótávnövelő benzinmotorral is kínálták.

A típus annyira eltér minden korábbi sablontól, és gazdasági értelemben akkora fiaskónak látszott a kezdetekkor, hogy a gyártás beindítását követően a BMW le is mondott a további fejlesztéséről, és ezzel a villanyautó-gyártásban betöltött úttörő szerepéről is. Az i sorozat újabb tagjai benzines BMW-k átépítéséből származó, sokkal konzervatívabb modellek.

A BMW lipcsei üzeme egyelőre alkatrészgyártásra áll át, például nagy feszültségű akkumulátor-modulokat építenek máshol összeszerelt elektromos és hibrid autók számára. Ám 2023-tól egy újabb villanyautó, a Mini Countryman utóda készül majd az i3-asok helyén.

Neked Ajánljuk