Sárga fényszóróval takarítja a belső sávot a valaha volt legerősebb új BMW – Origo

Az M5 CS még a nem éppen lassú Competitiont is túlszárnyalja, a gyorsulása és az ára a szupersportautókéval vetekszik.

A lézeres fényszórók L alakú menetfényei fehér helyett sárgán világítanak, a GT3-as versenyautókat idézve. Még több kép a galériában, kattintson a képre!Forrás: BMW

A BMW a nemrég frissített M5 harmadik változatával vágott vissza a Porschének, amely tavaly ősszel hozta ki a felfrissített, 630 lóerős Panamera Turbo S-t. Az új M5 CS teljesítménye 635 lóerő lett, amivel a Porschét megelőzik ugyan a bajorok, de ez még mindig 4 lóerővel kevesebb, mint a négyajtós Mercedes-AMG GT 63 S négyliteres V8-asnának teljesítménye. Igaz, gyorsulásban már az új BMW a legjobb német szuperszedán, de erről lejjebb olvashatnak.

A CS-t az különbözteti meg a normál M5-től, hogy a hűtőrács-keret és az „M5 CS” logók bronz színűek, ahogyan a 20 colos könnyűfém felnik isForrás: BMW

Nagyon odafigyeltek a BMW mérnökei a súlycsökkentésre: a teljes motorháztető, az első lökhárító koptatói, a külső visszapillantó-házak, a hátsó légterelő szárny és a diffúzor egytől egyig szénszálból készültek, ami nagymértékben hozzájárult ahhoz, hogy a Competitionhöz képest 70 kilóval kisebb, 1825 kilós saját tömeget érjenek el. Viszont a CS-ben öt helyett már csak négy utasnak van hely: a vezető és első utasa kikönnyített szénszálas kagylóülésekben, a hátul ülő két utas pedig egy-egy önálló sportülésben foglalhat helyet.

Nem ilyen üléseket szoktunk meg az 5-ös BMW-kbenForrás: BMW

Az M5 CS alatt a Competition sportfutóműve dolgozik, de 7 milliméteres ültetéssel, még feszesebb rugókkal és az M8 Gran Coupé adaptív lengéscsillapítóival. Elöl 275/35 R20, hátul pedig 285/35 R20 méretű Pirelli P Zero Corsa semi-slick gumik vannak a bronzszínű felniken, a szintén alapfelszereltségként adott karbon-kerámia fékrendszer 23 kilogrammal könnyebb, mint a Competition acél fékrendszere. Az alacsonyabb rugózatlan- és forgó tömeg a menettulajdonságokat és rugózást egyaránt javítja, emellett a karbon-kerámia tárcsák jobb fékteljesítményt, magasabb hőellenállást és jobb kopásállóságot is garantálnak.

Az Alcantara-borítású sportkormány vörös hátterű 12-órás jelzése klasszikus versenyautó-örökség. A kormány mögötti váltófülek szénszálból készültekForrás: BMW

A gyári chiptuning után a 4.4 literes, V8-as, biturbó motor tehát 635 lóerőt ad le, ami 10 lóerővel szárnyalja túl az eddigi csúcstartó, az M5 Competition teljesítményét, így az új M5 CS a BMW valaha volt legerősebb utcai modellje. A 1800-as fordulatnál már elérhető 750 Nm-es csúcsnyomaték nem változott, de nem is panaszkodott rugalmatlanságra eddig senki. A Competitionhöz képest merevebb motortartó bakokat építettek be, javítottak a száraz karteres kenésen és a töltőlevegő hűtésén is. Nyolcfokozatú automata váltó továbbítja az erőt az átprogramozott M összkerékhajtáshoz, amelyet akár hátsókerék-hajtásra is át lehet kapcsolni, ha a vezetőnek farolgatni támadna kedve.

Pillekönnyű a szénszálas géptető, bivalyerős a dupla turbós V8-asForrás: BMW

Kereken 3 másodperc alatt gyorsul fel álló helyzetből 100 km/h-ra a bajor szuperszedán (és 10,4 alatt 200-ra), ami 0,1 másodperccel jobb a Porsche Panamera Turbo S és 0,2 másodperccel a Mercedes-AMG GT 4-door 63 S idejénél. Az M5 CS végsebességét a vezérlő elektronika 305 km/h-ban korlátozza, ennél a két vetélytárs 10-zel többet tud.

Csak ketten ülhetnek hátul, ők viszont emlékezetes élményben részesülnekForrás: BMW

Úgy tervezték meg a kettős csövezésű, szelepvezérléssel szerelt sportkipufogót, hogy erősítse a V8-as morajlást és a sportos hangzást, de közben a hétköznapokban is használható maradjon. A vezető ugyanis egy gombbal bármikor elhalkíthatja, ha nem akarja a reggeli induláskor az egész utcát felébreszteni.

Az összkerékhajtás kikapcsolható, utána szabadulhat el a pokol igazánForrás: BMW

A limitált szériában készülő BMW M5 CS 2021 tavaszán érkezik a piacra, Németországban 180 400 euró indulóára, ami közel 65 millió forintot jelent. Összehasonlításképp eláruljuk, hogy a 600 lóerős, 3,4 másodperces gyorsulású normál M5 hazai alapára „csak” 36,64 millió forint.

Neked Ajánljuk