Piactér lesz az Edge böngészőből – Computerworld Online

A Microsoft nagyon ráfekszik a vásárlást támogató funkciókra. A böngésző árösszehasonlító funkcióval bővül, és a kuponvadászok is örülhetnek.

A Microsoft a vásárlást szolgáló frissítéseket jelentett be az Edge böngészőhöz. A már korábban bemutatott árösszehasonlító funkció mellett az Edge vásárlási kuponokat is keres a számunkra, és a Microsoft egy új vásárlási hálózatot is beindít a Bing keresőben. Az időzítés egyértelműen azt jelzi, hogy a cég a karácsonyi bevásárlási szezont célozza meg az újdonságokkal.

Az új árösszehasonlító eszköz a háttérben folyamatosan fut, és a címsorban egy árcédulát ábrázoló kis ikonon kattintva tudjuk megnyitni az ajánlatait. A legördülő lista az oldalon megjelenített árucikkhez kínál alternatív beszerzési forrásokat, megjelölve a legolcsóbb ajánlatot. Az eszköz az Edge Canary verziójában már bemutatkozott, tapasztalatok szerint a működése kissé egyenetlen, ugyanis nem gyűjt össze minden lehetőséget. Vagyis egyáltalán nem biztos, hogy valóban az ajánlatával járunk a legjobban, főleg ha az adott árucikk többfajta méret-, szín-, vagy egyéb változatban is elérhető.

A kuponos szolgáltatásra is igaz, hogy elvileg jól hangzik, de a gyakorlatban egyelőre nem sokat ér. A keresés egy-egy helyre korlátozódik , és mivel kupon általában csak az árucikkek igen korlátozott köréhez jár, legtöbbször puszta időpocsékolás a csábító kupon-ikonra kattintani.

A Microsoft egy új URL rövidítő megoldást is bejelentett. Ez az újdonság abból áll, hogyha beszúrunk egy hivatkozást, amit a böngésző címsorából másoltunk ki, a hossző karaktersor automatikusan a webhely nevét tartalmazó, rövidebb hiperlinkké alakul át. De ha a teljes URL-t akarjuk látni, a helyi menü segítségével mód van ennek a visszaállítására is.

Neked Ajánljuk