Peugeot 508 SW: a szépség nem minden – Vezess.hu

Mulhouse-ban (e: mülúz), tradicionális elzászi üzemében gyártja a Peugeot az új 508 kombit. Alapját az EMP2 padlólemez adja, amelynek különféle verzióira az Opel Combótól a Toyota Proace-en át a 308-on és a Citroën C4 Space Toureren keresztül annyiféle autó épül.

Mivel kézi váltó csak a 130 lóerős dízelhez van és egyedül ehhez feláras a nyolcfokozatú, Aisin-automatika, releváns felszerelés a torlódási asszisztens. A távolságtartó adaptív tempomat mellékfunkciójával három másodpercnél rövidebb megálláskor a 2019-es Peugeot 508 kombi magától tovább araszol a sorral, hosszabb szünetkor a gázpedált vagy a tempomat karját megpöccintve indul el. A parkolórobot a kormányzás mellett a fékezést és a gázadást is megoldja ki- és beálláskor

Több más vezetőtámogató megoldás (kamerás fáradásfelismerés, táblafelismerő) mellett természetesen van holttérfigyelés. Az aktív vészfékezőrendszer akadály- és gyalogosfelismeréssel 5-140 km/óra között működik, 65 km/óra felett dolgozik a sávban tartó rendszer, amely korrigál is a kormánnyal, így kikapcsolható.

Meglepően jó a 130 lóerős, 300 Nm nyomatékú 1,5 Blue HDi gyorsulása százra. Kézi váltóval 9,9 mp, a végsebesség is szép, 210 km/óra a belépőmodellben, amelyben egyedüliként nem széria a nyolcfokozatú automatikus váltó

460 000 forintért rendelhető az éjjellátó berendezés. Az infravörös kamera hatótávolsága meghaladja a távolsági fényszórókét, körülbelül 200 méter. Képe állandóra is kitehető a műszeregységre, de ez életszerűtlen, mert elvonná a figyelmet a vezetéstől és szükségtelen is, mert az állatokat és az embereket automatikusan kiemeli és figyelmezteti jelenlétükre a vezetőt. Ahogy Mocsai Zoltán, az importőr termékmenedzsere fogalmazott, hasznos opció az egymillió részeg és kivilágítatlan kerékpáros országában.

Mivel az autó önsúlya 1430-1540 kg közötti, a 130 lóerős, 300 Nm nyomatékú 1,5 HDi sem tűnik elveszettnek benne, kézi váltóval 9,9, automatával 10,1 másodperces 100-ra gyorsulása és 210/200 km/órás végsebessége alapján. A 150 lóerős, 370 Nm nyomatékú Mondeo 2,0 TDCi tud 9,7-et és 215 km/órát manuális váltóval.

Minden más motorváltozat automata váltós, köztük az itthon legnépszerűbb, 163 lóerős, 400 Nm nyomatékú 2,0 Blue HDi 160. Okosan döntenek a magyar vásárlók, mert a szintén 16 szelepes, de 177 lóerős dízel forgatónyomatéka nem nagyobb és menetteljesítményei is csak marginálisan jobbak a 8,5 helyett 8,4 másodperces százas gyorsulással vagy a 226 helyett 231 km/órás végsebességgel.

A szériában halogén-fényszórós Active és Allure esetében csak a 420 ezer forintos adaptív LED-fényszórót megrendelve váltják ki a krómbetéteket a lökhárító szélébe átnyúló szemfogak, csak a GT LIne és a GT kap alapáron adaptív LED-es fényszórókat

Kétféle benzines motor van, mindkettő 1598 köbcentis, közvetlen befecskendezéses és a dízelekhez hasonlóan részecskeszűrős. Valójában 181 lóerős a 133 kW teljesítményű, 250 Nm nyomatékú 1,6 PureTech 180, a 300 Nm csúcsnyomatékot leadó, 225-ös verzió kilowattról átszámítva is 225 lóerős. Sajnos az autó nem rendelhető négykerék-hajtással, ami az Insigniában, a Mazda6-ban, a Mondeóban, a Passatban vagy a Superbben bővíti a választékot.

Egyelőre erre a hibridváltozat sem megoldás, mert a Peugeot 508 kombiban a konnektorról tölthető akkumulátoros hibrid is az első kerekeit hajtja. A 80 kW (109 LE) teljesítményű villanymotor az automatikus sebességváltóba integrálva hajthatja önállóan vagy a benzinessel tandemben az autót, a nyomatéktöbblet a belső égésű motoroshoz képest 60 Nm nyomaték. A PHEV 508 akkukapacitása 11,8 kilowattóra, a teljes lemerülésről a reális teletöltési idő otthoni konnektorról mintegy 7-9 óra, fali töltővel két órán belüli, közterületi töltőoszlopról még gyorsabb.

Nyitrai gyáregységében a PSA nemrég megkezdte a nagyfeszültségű akkumulátorok gyártását, azt nem tudjuk, hogy az 508 hibrid is ezekből kap-e. Talán az akkumulátoroknak a hátsó ülések alatt fenntartott hely az oka annak, hogy az az ülőlapok nem hajthatók előre és az üléstámlák ledöntésekor ferde felület keletkezik.

Kényelmes a támladöntés. Talán az akkumulátoroknak a hátsó ülések alatt fenntartott hely miatt nem hajthatók fel az ülőlapok és keletkezik ferde felület az üléstámlák ledöntésekor

Neked Ajánljuk