Kiderült, mennyivel drágábbak a magyar autós márkaszervizek a függetleneknél – Origo

A TotálKártörténet adatszolgáltató partnerének számaiból kiderült, mennyivel kérnek többet a márkaszervizek egy fiktív javítás munkadíjáért.

Egyre csökken azok aránya, akik márkaszervizben javíttatják autójukat. Számuk 2008 óta mérséklődik, két évvel ezelőtt már a lakosság 78 százaléka független műhelyekben javíttatta autóját  – írta a Napi.hu.

Ez annak tükrében nem meglepő, hogy a magyar autópark átlagéletkora nagyon magas, közel 15 év, a márkaszervizek pedig leginkább az 5 évnél fiatalabb autók tulajdonosai körében népszerűek. A 11 és 20 év közötti kocsiknak már csak mintegy 10 százaléka jár márkaszervizbe – derült ki egy felmérésből, amelyet a Medián végzett a Bosch megbízásából.

Az autók kártörténetének lekérdezését biztosító TotálKártörténet adatszolgáltató partnere egy fiktív kárjavításra vonatkozó munkadíj-kalkulációt készített, amely alapján a következők derültek ki:

  • A márkaszervizek valóban lényegesen magasabb munkadíjat számolnak fel, átlagosan 25 százalékkal kerülnek többe.
  • Márkánként nagyok az eltérések, a prémiumgyártók márkaszervizeinek vastagon fog a ceruzájuk a munkadíjaknál is.
  • Az itthon ritka márkák esetében előfordul, hogy a független szerviz kéri a magasabb összeget vagy alig van különbség. Ez az ára annak, hogy nehezebben férnek hozzá az alkatrészekhez, szoftverekhez, vagy nincs nagy rutinjuk a márkával kapcsolatban.
  • Négy, nem túl gyakori márka, az Infiniti, a DS, a Porsche és a Jaguar esetében vagy olcsóbb a márkaszerviz munkadíja, vagy a különbség minimális. Ebbe a csoportba sorolható még a Land Rover is, amelynél a szakszerviz munkadíja “csak” 12 százalékkal magasabb, mint a függetleneké, ez pedig szokatlan a prémium szegmensben. 

A tömeggyártók többségénél 16-30 százalékos a különbség,  vagyis ennyivel magasabbak a márkaszerviz-munkadíjak. De itt is vannak kivételek: a Nissan és a Peugeot esetében csak 6-7 százalékkal drágábbak, míg a Kiánál és a Toyotánál 33-35 százalékos a differencia.

A prémiummárkák 30 százaléktól indulnak, ennyi a különbség az Audinál. A Mercedesnél 36, a BMW-nél 46 százalék. A Lexus- és a Volvo-szervizek 54-55 százalékkal kérnek többet, mint a függetlenek, ezzel a számmal pedig abszolút csúcstartók a márkák között. 

Neked Ajánljuk