Két kerti szerszám közel négymillióért – A Dior legújabb őrülete – Startlap.hu

Turi Dániel

Az év leginkább túlárazott és leghaszontalanabb luxuscikke díj egyelőre a Dior legújabb termékének jár, ami nem más, mint két kerti szerszám közel négymillió forintért.

Megszokhattuk már, hogy a legnagyobb divatcégek időről-időre olyan termékekkel állnak elő, amik megdöbbentik a közönséget: legutóbb például a Balenciaga dobott a piacra olyan tornacipőt, ami pont úgy fest, mintha egy kutya szájából rángatták volna ki, természetesen méregdrágán. Most pedig úgy tűnik, a legendás és a minőségre mindig nagyon kényes Dior döntött úgy, hogy felszáll erre a vonatra egy közel négymillió forintba kerülő kertészfelszereléssel – írja a designTAXI.

Chrsitian Dior emlékére készítették
Fotó: dior.com

A cég kreatív igazgatója, Kim Jones a Dior weboldalán úgy fogalmaz, hogy ezzel a frissen piacra dobott termékkel semmi más céljuk nincs, mint emléket állítani a cég alapítójának, Christian Diornak, aki köztudottan imádta a kertészetet; a virágokat és sokszor használta is, mint kimeríthetetlen inspirációt a ruhakölteményei megalkotásakor. A különleges tervezésű szerszámtartó– ahogy azt persze egy ilyen luxusmárkától sokan el is várják – igazi borjúbőrből készült, ami egyébként a mai világban nem biztos, hogy a legjobb fényt veti a divatházra, főleg, hogy egyre többen csatlakoznak a vegán bőrt vagy műbőrt használó márkák népes táborába.

A szerszámtartó mellé egyébként mindösszesen kettő szerszám jár: egy aprócska ásó és egy ugyanilyen kicsi gereblye,

amik ugyan nagyon tetszetősek – mindegyik ugyanazzal a borjúbőrrel van borítva, mint amiből a tartó készült -, a kerti munkák nagy részének elvégzésre szinte egész biztos, hogy alkalmatlanok. De a cégnek nyilvánvalóan nem is ez volt a célja ezzel a luxuscikkel: az elmúlt években egyre gyakoribb, hogy világszerte ismert márkák teljesen hétköznapi termékeket kezdenek el árusítani méregdrága árakon, amiket aztán tényleg csak és kizárólag a felső tízezer tud megvásárolni és semmi más céljuk nincs, mint egyszerűen kifejezni és megmutatni, hogy mennyire gazdagok. A legjellemzőbb példája ennek a Gucci által nemrég piacra dobott esernyő, amiért ugyan nem szégyelltek elkérni közel félmillió forintot, hamar kiderült, hogy egyáltalán nem véd az eső ellen.  A Diornál sem fogták vissza magukat, amikor a szerszámtartót és a két szerszámot kellett beárazniuk: 8700 dollárt vagyis hárommillió hétszázezer forintot kell fizetnie annak, aki ilyenre vágyik. A neten persze a legtöbben felhördültek a hír hallatán és minden bizonnyal a cégnek ezzel el is érte a célját.

Neked Ajánljuk