Katasztrofálisan sikerült a TikTokot letaroló rózsaszín szósz piaci debütálása – Telex

Ezen a ponton gyakorlatilag nem telik el úgy nap, hogy ne legyen hirtelen virális valami teljesen értelmetlen dolog a TikTokon. Legyen az egy százhúszmilliomodik táncos kihívás, a Binley Mega Chippy nevű brit fish and chipsező vagy az új Minyonok-filmre érkező öltönyös fiatalok, akik a filmhez készült, önmagában is szürreális Rich Minion című számra vonulgattak a mozikban (amíg ki nem tiltották őket). Hasonlóan robbant be június elején a tiktokos köztudatba a rózsaszín szósz is, miután az azt megalkotó Veronica Shaw, alias Chef Pii feltöltött egy videót, ahol rántott csirkét mártogat a ránézésre legkevésbé sem étvágygerjesztő masszába.

A videó alatt természetesen azonnal elkezdődött a találgatás, hogy mi a franc ez, mitől van ilyen színe, milyen lehet az íze, és legfőképpen hol lehet megvenni, Chef Pii pedig nem is teketóriázott sokat, egy hónappal később piacra is dobta a cuccot a kicsit sem kreatív Pink Sauce (Rózsaszín Szósz) néven. A rózsaszín szósz a hivatalos oldalon olvashatóak szerint napraforgóolajat, csilit, mézet, ecetet, himalájai sót, fokhagymát és a színét kölcsönző pitaját vagy más néven sárkánygyümölcsöt, valamint kis mennyiségben tejet, fűszereket, citromlevet és citromsavat tartalmaz, és húsz dollárért, vagyis közel nyolcezer forintért lehet megvenni.

Pontosabban lehetne, ha Shaw nem állította volna le múlt héten a gyártást a terméket ért kritikák miatt, amiknek egyébként bőven volt is alapjuk. Ahogy az a szósz hivatalos oldalán is látszik, a projekt egyelőre komoly gyermekbetegségekkel küzd. A weblapról még a sablonokat sem sikerült maradéktalanul eltakarítani, így a szósz alatt olyasmikről lehet olvasni, hogy „Kép szöveggel”, de ennél persze nagyobb probléma az, hogy a címke sem sikerült tökéletesre. Többek közt elírták az ecetet (vinegar helyett vinger szerepel rajta), és az is érdekes, hogy eszerint 444 adag szósz van a tubusban, ami az ugyancsak feltüntetett, 14,4 grammos adagokkal számolva azt jelentené, hogy majdnem hat és fél kilónyi szószról van szó.

Ezek persze ártatlan hibák, Shaw pedig azt ígérte, hogy orvosolni fogja őket – bár talán egyszerűbb lett volna akkor megtenni ezt, amikor a kritikákra válaszul végül jól látható helyen elérhetővé tette az összetevőket az oldalon –, az viszont jóval aggasztóbbnak tűnhet, hogy több korai vásárló is panaszkodott arra, hogy a szósz nem volt megfelelően lezárva vagy romlottan érkezett – egy vásárlónak konkrétan gumikesztyűben kellett kibontania a csomagolásba kifolyt szószt, aminek biztos nem tett jót a hőség sem –, és a színe sem volt olyan, mint az eredeti videóban. Shaw szerint ez utóbbi egyébként szándékos volt, mert többen túl rikítónak tartották az eredeti színt, és azt is hangsúlyozta, hogy a vásárlók egészsége a legfontosabb a számukra, ezért is állították le a gyártást. A körülmények tekintetében viszont

hiába védekezett azzal a nő, hogy lényegében prototípusokról van szó, ebben a formájában egyáltalán nem biztos, hogy szabad lett volna piacra dobni a szószt.

Mint azt többen kiemelték, a címke tanúsága szerint a szósz tartalmaz tejet is, ennek ellenére azonban nincsenek hűtésre vonatkozó javaslatok rajta, ahogy az sem derül ki, hogy meddig fogyasztható. Nyilván nem véletlen, hogy az amerikai Élelmiszer- és Gyógyszerhatóság (FDA) – vagy éppen a magyar Nébih – szigorúan ellenőrzi, hogy mi kerülhet piacra élelmiszerként. Ahhoz, hogy valaki a nagyközönségnek árulhasson élelmiszert, egy rakás követelménynek meg kell felelni, és külön engedélyre is szükség van hozzá. Erre egy szószok gyártásával foglalkozó tiktokozó is felhívta a figyelmet, mint mondta, az ilyen termékek komoly egészségügyi kockázatokkal is járhatnak. Arra is kitért, hogy szerinte egyáltalán nem biztos, hogy elég tartósítószer van a szószban ahhoz, hogy a tárolás során is megőrizze a minőségét.

A Today megkereste az FDA-t, hogy megtudja, bejegyezték-e már a Pink Sauce-t a hatóságnál, vagy folyamatban van-e a dolog, amire egyértelmű választ ugyan nem kaptak, de a hatóság szóvivője hangsúlyozta, hogy az élelmiszer-biztonság garantálásának érdekében mindenkinek meg kell felelni a hatályos irányelveknek. Mint mondta, természetesen a gyártó felelőssége, hogy az általa piacra dobott termékek minden elvárásnak megfeleljenek, és a fogyasztók számára biztonságosak legyenek. Az mindenesetre biztos, hogy Shaw tisztában van a problémákkal, és már dolgozik is a megoldáson, múlt héten egy majdnem egyórás videóban beszélt a helyzetről. A kritikusainak azért persze odaszúrt, mint mondta, akik ismerik, azok tudják, hogy bízhatnak benne. A rózsaszín trutymó persze nem véletlenül futott be ekkora karriert, ha pedig tényleg sikerül orvosolni az összes problémát, hamarosan akár ön is rendelhet belőle. Majonézes kávé mellé tökéletes lehet.

Neked Ajánljuk