Itt az új Opel Astra: már csak 3 henger, de akár 9 sebességfokozat – hvg.hu

Megérkezett a valaha készült leghatékonyabb Opel Astra, ami apró benzines és dízelmotorokkal kapható.

Az Opel 2015-ben dobta piacra az ötödik generációs Astrát, mely most megkapta az életciklusa felénél esedékes ráncfelvarrást. És konkrétan ilyen lett:

A legkönnyebben észrevehető újdonságok közé tartozik az átrajzolt hűtőrács, fényszóró és lökhárító. A típus nem kevés időt töltött a szélcsatornában, és az apróbb aerodinamikai változtatásoknak köszönhetően az ötajtós, illetve kombi kivitel légellenállási együtthatója 0,26-ra, illetve 0,25-re csökkent. A CO2 kibocsátás pedig 19 százalékkal mérséklődőtt.

A kormány mögött egy részben digitális új műszeregység bukkant fel, melyen a fordulatszámmérő, az üzemanyagszint-mérő, illetve a hőfokmérő analóg maradt. Az Insigniából érkezett a 8 colos képátlójú felsőkategóriás infotainment rendszer, ezenkívül pedig a hangvezérlés és az online szolgáltatások mellett sem mehetünk el szó nélkül.

A csökkentett tömegű új Astra két benzines- és egy dízelmotorral készül, és összesen hat teljesítményszinttel rendelhető. Az összes erőforrás háromhengeres és turbós, WLTP-szabvány szerinti vegyes fogyasztásuk pedig 4,4-5,9 liter között alakul 100 kilométeren.

Az 1,2 literes benzinmotor 110, 130, illetve 145 lóerős változatban támad, és egy hatfokozatú kéziváltó társaságát élvezi. Az 1,4 literes benzines egység 145 lóerős és alapáron hétfokozatú automataváltóval szerelik. Az 1,5 literes dízelmotor 105, illetve 122 lóerős kivitelben rendelhető. Ez esetben alapáron hatfokozatú kéziváltót kapunk, felár ellenében pedig kilencfokozatú automatát is kérhetünk.

A hamarosan rendelhető felfrissített Opel Astra német alapára 18 600 euró, vagyis átszámítva mintegy 5,9 millió forint.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Neked Ajánljuk