A belső égésű motorok királyának is nevezik a nyolcliteres, W16-os, a Bugatti Chiron estében 4 turbófeltöltővel lélegező motort, amelyet most nyugdíjba küld a gyártó. A Veyronban 1001 lóerős volt az erőforrás, amely 2,5 másodperc alatt gyorsította 100 km/órára az autóskártyák királyát. A Chironban pedig az 1500 lóerős teljesítményét 6700-as fordulaton adja le, míg 1600 Nm nyomatéka 2000 és 6000 között áll rendelkezésre, a 200 km/órás tempóhoz elegendő 6,5 másodperc. A millió dolláros autó végsebessége valamivel több mint 400 km/óra.

A Bugatti Veyront, amelyben ez az erőforrás debütált, közel 20 éve mutatták be, és most, 2022-ben úgy tűnik, végleg elbúcsúzhatunk a W16-os motortól, az utód valószínűleg már elektromos lesz, hiszen a Bugatti részben a Rimac tulajdonában van, amely pokoli elektromos hajtásairól ismert.

Álomszép videóval búcsúzik a Bugatti a W16-os erőforrástól:

 

A Bugatti W16-os blokkjának hossza rövidebb, mint más V12-es motoroké, ugyanis két V8-as egységet építettek össze, a két blokk hengerei 90 fokos szöget zárnak. Az óriási motor hűtését 40 liternyi hűtőfolyadék keringetésével oldják meg. A W16-os motort két szakember hat nap alatt, 3712 darab egyedi alkatrész összeszerelésével szerelte össze, a Volkswagen salzgitteri gyárában, ahol külön helyiséget szenteltek a legendás erőforrásnak.

Te sajnálod, hogy nem lesz több Bugatti W16-os motor?

Igen, nagyon

86% (442)

Nem, jobb lesz az elektromos

14% (74)