IONIQ 6: ilyen, amikor a Prófécia valósággá válik – Villanyautósok

Miután tegnap délután a kiszivárgott látványtervek teljesen felfedték a Hyundai IONIQ 6 dizájnját, a dél-koreai autógyártó az esti órákban hivatalosan is lerántotta a leplet vadonatúj tisztán elektromos autójáról. Ez a márka második modellje az új generációs villanyautók alá tervezett E-GMP padlólemezen, és egyben a legelső elektromos szedán, amit a kezdetektől fogva elektromos hajtással képzeltek el. Mindazonáltal nem lehet egyértelműen a szedánok szegmensébe sorolni az IONIQ 6-ot, hiszen mint láthatjuk, egy igencsak különleges formatervvel állt elő a vállalat. Megint.

A Hyundai valójában soha nem is titkolta, hogy az IONIQ almárka olyan modelleket sorakoztat majd fel, amelyek mellett nehéz lesz elmenni anélkül, hogy alaposan szemügyre vennénk. Már az IONIQ 5 is a maga zömök, crossoveres, de egyben ferdehátú kiállásával látványosan kilóg az utcákon parkoló autók közül, és ebben a család legújabb tagja sem fog különbözni. Itt azonban éppen ellentétes hatást kelt az összkép: míg az IONIQ 5 egy tekintélyes szikla, amely megalkuvást nem ismerve dacol a folyó hullámaival, addig az IONIQ 6 egy tökéletesre munkált kavics, amely évmilliók alatt alkalmazkodott az áramlatokhoz.

Az autó lenyűgöző 0,21-es légellenállási együtthatóval büszkélkedhet, ami a legalacsonyabb a márka összes eddigi autója között. Ehhez hozzájárul többek között az alacsony orr, az aktív légterelők elöl, valamint az opcionális vékony digitális oldalsó tükrök is. A rendkívüli aerodinamikára való törekvés egy meglehetősen extravagáns formát teremtett az IONIQ 6-nak, amely manapság már nem is annyira tekinthető furának, hiszen az elmúlt hónapokban számos olyan villanyautót láthattunk, ahol az energiahatékonyság érdekében a tervezők újragondolták, hogyan is nézhet ki egy autó. A modell egyébként a 2020-as Prophecy tanulmány alapján készült.

Az IONIQ 6-ba több mint 700, úgynevezett Parametric Pixelt integráltak különböző helyeken, például fényszórókban, hátsó lámpákban, a szellőzők díszítésében és középkonzolon, amely az IONIQ almárka identitását erősíti.

Az utastér természetesen nagyon messze áll attól a futurisztikus űrhajóbelsőtől, amit a Prophecy tanulmánynál láthattunk. Feltűnnek az IONIQ 5-re emlékeztető jegyek, a két 12 colos kijelző, de az ülésektől a műszerfalhoz hídként elhúzódó középkonzol lényeges különbség a két IONIQ között.

Az IONIQ 6 teljes bemutatására júliusban kerül sor, amikor a modell hajtásláncáról és digitális technológiáiról is kapunk információkat.

Nincs időd naponta 8-10 hírt elolvasni? Iratkozz fel a heti hírlevelünkre, és mi minden szombat reggel megküldjük azt a 10-12-t, ami az adott héten a legfontosabb, legérdekesebb volt. Feliratkozás »

Elektromos autót használsz?

Neked Ajánljuk