Erre a villanyautóra várt a világ: nem elég, hogy jól néz ki, elképesztően olcsó is – Origo

A Tata Taigo EV az elképesztően kedvező áron ad elfogadható teljesítményt és hatótávolságot.

Az orr-rész dizájnja a mai Opelekére emlékeztet. Kattintson a képre, galéria nyílik!Forrás: Tata Motors

Az indiai autógyártó konszern, a Tata Motors bemutatta hazájában a 3,77 méteres Taigo miniautó elektromos hajtású változatát, a Taigo.ev-t. Mindössze 4,5 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül az alapfelszereltségű verzió, ami 19,2 kWh-s akkumulátorral és – az indiai mérési ciklus szerint – 250 km-es hatótávolsággal rendelkezik.

Tekintélyes a hasmagasság, nem jelenthetnek gondot a városi padkákForrás: Tata Motors

Akinek ez nem elég, választhatja a 24 kWh-s akkumulátorral szerelt verziót is, ami már 315 km-es hatótávolságra képes, és csúcsfelszereltséggel is mindössze 6,28 millió forintnak megfelelő rúpiába kerül. A 7,2 kW-os töltővel 3,6 óra alatt lehet feltölteni az akkumulátort, a 20 kW-os DC töltővel pedig 57 perc kell a 10-80 százalékra töltéshez, a folyadékhűtésű lítium-ion akkumulátorra egyébként 8 év/160 ezer km garancia jár. Természetesen automatikus az erőátvitel, és még a fékenergia-visszatáplálás mértéke, vagyis a motorfék-hatás is szabályozható négy fokozatban.

A kép csalóka, ennyire azért nem tágas a 3,77 méteres miniautóForrás: Tata Motors

A kisebb akkus változatban egy 61 lóerős, 110 Nm nyomatékú villanymotor hajtja az első kerekeket, vagyis már ez is jóval erősebb, mint a magyarországi újautó-piac legolcsóbb elektromos autója, a Dacia Spring. Viszont a nagyobb akkumulátorhoz már 75 lóerős teljesítmény és 114 Nm nyomaték jár. A Taigo EV menetteljesítményeiről csak annyit árult el a Tata Motors, hogy 0-60 km/h-ra 6,2, illetve 5,7 másodperc alatt gyorsul fel.

Digitális műszerfallal szerelikForrás: Tata Motors

Kívülről csak a zárt hűtőmaszk és az áttervezett lökhárító különbözteti meg az elektromos Taigót az 1,2-es benzinmotorral szerelt, 2,86 millió forintnak megfelelő indiai rúpiába kerülő benzines verziótól. Mivel az akkumulátort a hátsó ülések alá rejtették el, a 240 literes csomagtartó csak 2 literrel kisebb, mint a benzinesben.

Neked Ajánljuk