Autó: Hazánkban a gyönyörű Peugeot 508 sportkombi – kipróbáltuk – hvg.hu
A francia gyártó elhozta Magyarországra az új generációs 508-as modell puttonyos változatát, ami a szedánhoz hasonlóan igen szemrevalóra sikeredett. És hamarosan zöld rendszámos változatban is kapható lesz.
Amiből tavaly júniusban jött ki a most végre hazánkba is megérkezett kombi változat:
© László Ferenc
A többek közt a Volvo V60 közvetlen ellenfelének tekinthető Peugeot 508 SW 4,78 méter hosszú, vagyis 3 centiméterrel hosszabb a szedán kivitelnél. Érdekesség, hogy az új SW az elődjénél 5 centiméterrel rövidebb, illetve 6 centiméterrel alacsonyabb.
Mivel a tengelytáv nem változott a szedánhoz képest, a hátul ülők nem túl nagy lábhelye sem nőtt, ellenben az 1,7 centiméterrel nagyobb magasság, illetve a hátul kevésbé lejtő tetővonal miatt a fejtér hátul érezhetően nagyobb.
© László Ferenc
© László Ferenc
A sportos megjelenésű, 1430-1540 kilogrammos kombin a szedánéhoz hasonló keret nélküli ajtók találhatók, a csomagtartóban pedig 530 liternyi csomagnak jut hely (előd: 560 liter). A csomagtérküszöb 6 centiméterrel alacsonyabb, mint a szedán esetében, és a nyílás 2,4 centiméterrel szélesebb. A 2:1 arányban osztott hátsó üléssor ledöntésével egészen 1780 literig növelhető a csomagtartó térfogata, ilyenkor a padlólap nem teljesen sík.
© László Ferenc
© László Ferenc
A kompakt kormánnyal és egyedi digitális műszeregységgel rendelkező i-Cockpit műszerfal a szedánból már ismerős lehet, e tekintetben semmiben sem tér el az új SW modell.
© László Ferenc
Az 1,6 literes PureTech benzinmotor 180 és 225 lóerős változatban érhető el. Dízel fronton egy 130 lóerős 1,5 literes, valamint egy 160, illetve 180 lovas verzióban rendelhető 2 literes egység található a kínálatban.
A legerősebb változat 7,4 másodperc alatt lő ki álló helyzetből 100-as tempóra, a gyorsulásának pedig csak 248 km/h-nál szakad vége. A kis dízel ezzel szemben az alacsony fogyasztásával hódít: a szigorú WLTP-szabvány szerint ez a modell 5,38 liter gázolajjal is beéri 100 kilométeren.
© László Ferenc
2020 elején érkezik a magyar piacra a szedán és kombi változatban egyaránt támadó plugin hibird változat. A 11,8 kWh-s teleppel szerelt elsőkerék-hajtású hibrid esetében egy 1,6 literes és 180 lóerős turbós benzinmotorhoz, illetve egy a váltóba integrált 110 lóerős villanymotorhoz van szerencsénk, a rendszerteljesítmény 225 lóerő.
Az elektromos hatótávolság mintegy 50 kilométer óra, tehát ezek a francia járgányok hazánkban minden további nélkül megkaphatják a számos kedvezménnyel járó zöld rendszámot. Normál 230 V-os aljzatról mintegy 8 óra alatt lehet feltölteni a lemerült akkumulátort és tisztán elektromos módban 135 km/h a legnagyobb elérhető sebesség.
© László Ferenc
A hazánkban júliustól kapható Peugeot 508 SW alapára 9,34 millió forint, mely összegért egy 130 lóerős dízelmotoros autó vezethető haza. Összehasonlításképp, a szedán hazai alapára 8,89 millió forint, vagyis a praktikum felára 450 ezer forint.
© László Ferenc
© László Ferenc
© László Ferenc
Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.