A VW vezére szerint „vén autógyárként” tekintenek rájuk a befektetők – hvg.hu

A világ egyik legnagyobb autógyártójának főnöke szerint az új autóipari sztárok, mint a Tesla, annyira túlértékeltek a tőzsdéken, hogy a hagyományos gyártók nem tudnak elegendő tőkét vonzani a fejlesztéseikhez.

A hagyományos autóipar viszonylag kedvezőtlen tőkepiaci megítélése nagyban megterheli versenyképességük növelését az új piaci területeken a Volkswagen konszern vezérigazgatója, Herbert Diess szerint.

Diess a Bloomberg hírügynökségnek adott interjúban rámutatott, hogy cége piaci tőkeértéke a hagyományos autóipar szubjektív megítélését tükrözi, ami komoly hátrányt jelent számukra a fejlesztéshez szükséges források tőkepiaci előteremtésében. Elmondta, hogy 2018-as hivatalba lépésekor nem számolt a tőkepiac és a tőzsde részéről ilyen hátrányos megítéléssel az ágazattal szemben.

Diess az interjúban kiemelte, hogy miközben a világ legnagyobb autóipari vállalata, a Volkswagen konszern német konkurenseivel, a Daimler és a BMW vállalatokkal együtt nem igazán tekinthető a tőzsdei befektetők kedvenceinek (amit a vezető „old auto” jelzővel illetett – a szerk.), az autóipar olyan újdonsült szereplői, mint például az elektromos mobilitás úttörője, az amerikai Tesla nagyságrendekkel kisebb forgalom mellett is utcahosszal megelőzik őket piaci tőkeértékben.

A Tesla piaci tőkeértéke a részvény árfolyamának példa nélkül álló emelkedése után mostanra megközelítette a 700 milliárd dollárt, 570 milliárd eurót. A Volkswagen 79 milliárd eurós, a Daimler 61 milliárd eurós, és a BMW 46 milliárd eurós, együttesen 186 milliárd eurós piaci tőkeértéke pedig csak a harmada a Tesla piaci tőkeértékének.

Ehhez képest a Tesla tavaly 500 ezer autót adott el, míg a német autógyártók ennek a sokszorosát. Az éves eladási számok még nem állnak rendelkezésre, de a Volkswagen januártól novemberig 8,3 millió járművet értékesített, a Daimler és a BMW éves értékesítési volumene pedig úgy 2,5 millió autó szokott lenni.

“Minden igyekezetünk ellenére is valójában nehezebb helyzetben vagyunk mint 2018-ban voltunk, amikor átvettem a cég irányítását” – mondta Diess. A vezérigazgató már hivatali idejének a kezdetén a Volkswagen piaci értékének a növelését tűzte ki egyik céljának. Ennek érdekében kezdte meg a hozzáadottérték-termelés súlypontjának az áthelyezését a szoftver- és fejlett technológiai fejlesztésekre annak érdekében, hogy az Apple, az Amazon és a Google példáját követve mint “fejlett technológiai konszern” a tőzsdei befektetők egyik kedvencévé tegye a céget.

Ha máskor is tudni szeretne hasonló dolgokról, lájkolja a HVG Autó rovatának Facebook-oldalát.

Neked Ajánljuk