A legújabb BMW kombi megmutatja a SUV-oknak, hogy kell ezt csinálni – Origo
A 3-as Touring mindent tud, amit a szedán, de nagyobb a csomagtere és jobban is variálható. Egy SUV-hoz képest a fő aduja nem a helykínálata, hanem a vezethetősége.
A 3-as kombik első öt nemzedékéből eddig több mint 1,7 millió példány készült, amiből a legutóbbi egymagában több mint félmilliót tesz ki. A ma bemutatott hatodik generáció 76 milliméterrel hosszabb, 16 milliméterrel szélesebb és 8 milliméterrel magasabb, mint közvetlen elődmodellje, a teljes hossza már a 4,7 métert is meghaladja.
A funkcionalitást már az alapfelszereltség részeként tetősínek, alumínium B- és C-oszlopbetétek, illetve alumínium ablakkeretek hangsúlyozzák, az összes változat kiállását tetőszpojler és dupla kipufogóvég fokozza.
Az alapfelszereltségbe az elektromos csomagtér-működtetés is beletartozik, a kulcs nélküli nyitás azonban továbbra is feláras, akárcsak az elektromosan kihajtható vonóhorog. Szokás szerint a csomagtérfedél ablaka külön is nyitható, amely mögött az elődhöz viszonyítva 20 milliméterrel szélesebb nyílás tárul fel. A nagyobb és nehezebb csomagokat az alsó részen arasznyival szélesebb és 30 mm-rel magasabb nyíláson át lehet bepakolni.
Alapesetben az új 3-as Touring csomagtere 500 literes, vagyis 5 literrel nagyobb, mint az elődé, és 20 literrel, mint az aktuális szedáné. A 40:20:40 arányban osztott hátsó üléstámla ledöntésével 1510 literre nő, extraként ráadásul a hátsó üléstámlák a csomagtérből, egyetlen gombnyomással is ledönthetők. A padló alatt kialakított tárolórekeszekben a csomagtértakaró és a rögzítőháló is elrejthető.
A Touring piaci bevezetésekor – illetve röviddel utána – háromfajta benzines és háromfajta dízelmotor válik rendelhetővé, a paletta 150-től 374 lóerőig terjed, utóbbi az M 340i xDrive sportváltozathoz tartozik, aminél erősebb 3-as kombi még sosem készült a gyárban. Csak a négyhengeres dízelekhez van hatfokozatú kézi váltó, a többi motorhoz alapfelszerelés a nyolcas automata, a hathengeresekhez az összkerékhajtás is széria.
A szedánt ismerve, amiben az új Touring biztosan jobb, mint egy hasonló méretű SUV, az a vezetési élmény. Nem csak kisebb és könnyebb az X3-asnál, hanem alacsonyabb is, a súlyelosztása pedig 50:50 százalékos. A karosszéria összességében mintegy 25 százalékkal, számos területen pedig több mint 50 százalékkal lett merevebb a közvetlen elődmodellhez képest, ráadásul könnyebb is lett.
A 3-as szedán világújdonságát, a rugóút-szinkronizált aktív lengéscsillapítókat a kombi is megkapta az alap futóműhöz és az opcionális, 10 mm-rel ültetett M sportfutóműhöz is. Haladás közben a rendszer figyeli az egyes kerekek spirálrugójának aktuális rugóútját és eszerint hangolja át a lengéscsillapítókat.
A sportfutóműhöz és a szintén feláras adaptív futóműhöz változó áttételű kormánymű is tartozik, felárért megerősített fékrendszert és aktív önzáró differenciálművet is lehet rendelni.
Az új 3-as Touring piaci bevezetése 2019. szeptember 28-án kezdődik.