A Honda megmutatta utolsó benzinmotoros autóját – Origo

A jövőre érkező új Civic Type R után már nem fognak tisztán benzines autókat bemutatni Európának.

Lapos, széles és hosszú, csakúgy mint az elődje, de a forma letisztultabb, egyszerűbbForrás: Honda

Igaz, csak álcázással, de a Honda végre hivatalos fotókon mutatta be a Civic Type R új nemzedékét, a képaláírásból azonban csak annyit árultak el róla, hogy a prototípus készen áll a nürburgringi tesztelésre.

A legjobb fronthajtású hot hatch-nek tartott Civic Type R utóda 2022-ben kerül piacra, nagyrészt változatlan, de finoman továbbfejlesztett technikával. Megmarad az elsőkerék-meghajtás, a kétliteres turbómotor, a hatalmas hátsó szárny, a pirosra festett két első féknyereg és a három, középen kivezetett kipufogóvég is. Utóbbi azonban más, mint eddig: az előző Type R-en a középső cső volt a hangért felelős rezonátor, ennek az átmérője kisebb volt a két szélsőnél. Most viszont a középső cső a vastagabb, ami talán azt is jelenti, hogy izgalmasabb hangja lesz a kipufogórendszernek.

A képen már kivehető, hogy Brembo fékrendszerrel és Michelin Pilot Sport 4 gumikkal szerelik az autótForrás: Honda

Összességében mégis visszafogottabbnak tűnik az új Type R megjelenése, mint az elődé, de ez csak annak köszönhető, hogy az alapját adó, 11. generációs Civic is konzervatívabb lett, a formabontóan merész 10. generációt ért kritikák miatt.

A Honda tavaly bejelentette, hogy 2022-re az összes európai modelljét elektrifikálni fogva, vagyis mindegyikben tisztán elektromos vagy öntöltő e:HEV hibrid hajtáslánc lesz. Ez azonban nem vonatkozik a Civic sportváltozatára, amelynek relatív magas, 170 g/km körülire becsült szén-dioxid kibocsátását bőven ellensúlyozni fogja a sok környezetbarát villanyautó a Honda kínálatában.

A régi, 320 lóerős Civic Type R 5,8 másodperc alatt volt képes 0-100 km/h-ra felgyorsulni, a végsebessége 272 km/h volt. Biztosak lehetünk benne, hogy az új sem lesz lassabb, de a pontos adatokra még várni kell.

Neked Ajánljuk