PS5, PS4, PS Plus és a játékok: A Sony részletezte, miből, mennyi ment el az utóbbi negyedévben – IGN Hungary

A Sony aranytojást tojó tyúkjának tekinthetjük a PlayStation-konzolokat, hiszen ezek mindig az élen jártak az értékesített példányokat tekintve a játékgépek eladási listáin. Nemrég megtudhattuk, hogy a PS5 a készlethiány ellenére átlépte a 10M-s álomhatárt, tehát ennyi példányt adtak el belőle tavaly novemberi megjelenése óta. Újabban pedig a konzolgyártó, illetve játékkiadó tartott egy negyedéves pénzügyi értekezletet, amelyen összegezte, miből, mennyi ment el a PlayStation-család tagjai közül az utóbbi időszakban, április és június között. Ebben az esetben a Sony az április-júniust nem a naptári év, hanem a pénzügyi időszámítás szerint kezeli, így ebben az értelmezési keretben ez nem a Q2, hanem még csak a Q1, vagyis az első negyedév a 2021–2022-es pénzügyi évből.

Azt már eddig is tudtuk, hogy a PS5-ből több mint 10 millió fogyott, és az értekezleten tisztázódott, hogy igen, április és június között valóban összejött a 10,1M, azaz 2,3M nextgen konzolt értékesítettek ebben az időszakban (a mutató április előtt 7,8M-n állt). Emellett kiderült, hogy még a PS4-ből is elment néhány darab, összesen félmillió (500K) az első pénzügyi negyedévben.

 

Ami a szoftvereladásokat illeti: összesen 63,6M játékot értékesítettek PS4-en és PS5-ön a Q1-ben, ami jelentős csökkenést jelent a múlt évi adathoz, a 91,4M-hoz képest, holott akkor még ugye a nextgen konzol és a kapcsolódó exkluzív játékok a piacon sem voltak. A belsős stúdiók által gyártott játékok ebből amúgy 10,5M-t tettek ki, ami ismét kevesebb, bár nem sokkal, mint a 2020–2021 Q1-es statisztika, a 18,7M. A Sony továbbá jelentette, hogy az összes videójátékos eladás 71%-a digitálisan történt. Ezeket az adatokat az alábbi táblázatokban láthatjátok

Emellett az is kiderült, hogy a PlayStation Plus előfizetőinek száma 46,3M-ra nőtt a tavalyihoz képest, ami nem nagy növekedés, mivel a 2020–2021 Q1-es adat 45M volt. Viszont a teljes havi aktív játékosok száma csak 104M-ra jött ki, ami nem tragikus, de nem is jó változás az előző évi 114M-hoz képest.

A PlayStation-brandet magában foglaló Sony-divízió, a Game & Network Services eladásai terén 2%-os növekedés volt tapasztalható, viszont a működési bevétele jelentősebben csökkent. A Sony jelentése szerint ennek oka az, hogy a külsős játékok és DLC-k nem fogytak annyira, mint korábban, valamint hardverfronton is veszteségeket könyveltek el. Ilyen módon a PS5 digitális változata még mindig veszteségesnek tekinthető, amelynek oka, hogy a piaci árát kevesebbre lőtték be, mint amennyi a gyártási költsége. Ugyanakkor a lemezes változat már nem veszteséges. Emellett persze hozzájárult a PS4-es hardvereladások jelentős csökkenése is a bevételcsökkenéshez.

Alább láthattok még egy eladási listát a belsős, jellemzően (ideiglenesen) PS-exkluzív játékokkal, régebbi és friss címekkel. A Sony elismerte amúgy, hogy az MLB The Show 21 csak profitált abból, hogy a szériából elsőként megjelenhetett Xbox-konzolokra is, és sikeresnek tekinti az egykoron PS-only játékai (Horizon Zero Dawn, Days Gone) PC-s portjait is. Mind az MLB, mind a Ratchet & Clank: Rift Apart pedig elvárásokon felül teljesített. (A cikk forrása: GameSpot)

 

Hogy mit hoz a jövő? A Sony tervei szerint ebben a pénzügyi évben 14,8M PS5-öt tudnak piacra dobni, így 2022. március 31-ig összesen 22,6M nextgen konzol fog már gazdára találni.

Neked Ajánljuk