Itt a vége? Megdőlhet a FIFA-játéksorozat egyeduralma – Index.hu

Az elmúlt jó pár évben a játékosok hozzászokhattak, hogy két franchise uralja a focis videójátékok világát: az EA Sports holdudvarába tartozó FIFA-sorozat és az eFootball, melyet korábban PES néven emlegettek a legtöbben. Arról, hogy a FIFA a jobb, vagy pedig a PES, időről-időre heves viták robbantak ki a rajongók között. A helyzeten nem javított az sem, hogy számos újságcikk tette fel ugyanezt a kérdést: vajon az erősen licenszelt, szép grafikával rendelkező, arcade-os FIFA-t érdemesebb megvenni, vagy pedig a csúnyább, de szimulátorosabb, és emiatt a valódi futballhoz közelebb álló Pro Evolution Soccert?

A két játéksorozat mostanra nagyon eltávolodott egymástól. Míg az EA-nél továbbra is arra esküdnek, hogy évente új számozású, és most már 27 ezer forintba kerülő új FIFA-t adnak ki, addig a Konami azt látva, hogy nem igazán tudják felvenni népszerűségben a versenyt a FIFA-val, üzleti modellt váltottak, és az eFootball már ingyenesen érkezik idén. A játék első verziója afféle demo lesz, később bővítik ki további, fizetős tartalmakkal, amelyek színesítik a végeredményt.

A Gamescom nyitóestéjén derült ki, hogy egy európai stúdió, a Strikerz Inc. dolgozik az UFL nevű új, free-to-play focis játékon. A fejlesztés 2016, vagyis a cég megalapítása óta zajlik, a játékot az Unreal Engine hajtja majd. Ezen felül nem sokat tudni a játékmenetről, az eseményen csak egy rövid kedvcsináló előzetest tettek közzé.

Az UFL páros lábbal rúgná be a focis játékok piacának ajtaját

Az öt éve készülő új játékkal kapcsolatban a Strikerz Inc. vezérigazgatója, Eugene Nashilov az amerikai IGN-nek elmondta:

Mielőtt belekezdtünk volna a fejlesztésbe, megvizsgáltuk a piacot, a játékosok igényeit, és azt is nagyító alá vettük, hogy a jelenleg felkapott videójátékoknak milyen erősségeik és gyengeségeik vannak. A begyűjtött adatok arra motiváltak bennünket, hogy egy vadiúj játékot alkossunk, mely felér a játékosok elvárásaihoz azzal kapcsolatban, hogy mit szeretnének kapni a tökéletes focis játéktól.

A cégvezető arról is beszélt a lapnak, hogy bár a focis játékok több mint 25 éve a piacon vannak, manapság alig vehető észre rajtuk fejlődés.

A fociszimulátorok alig léptek előre, és nem is tudták tartani a lépést a modern videójátékos trendekkel.

Az UFL pontos megjelenési dátuma egyelőre nem ismert, csupán annyit tudni, hogy a játék „hamarosan jön”. A Strikerz Inc. újdonsága a free-to-play modellt követi majd, vagyis az ígéretek szerint minden, a megjelenést követő tartalom ingyenesen érkezik.

Saját klubunkat irányítva menekülhetünk a győzelembe

Az UFL-ben a játékosok elkészíthetik a saját fociklubjukat, és a kezdetek kezdetén ötezer, létező focista virtuális megfelelőjéből válogathatnak majd, hogy aztán megütközzenek más játékosokkal, és próbáljanak a csúcsra jutni. A játék készítői partneri viszonyba léptek a több mint 65 ezer profi futballistát képviselő FIFPro-val, és az InStattal is, így várhatóan a licenszeknek és a friss sportstatisztikai adatoknak sem lesz híján az UFL.

A bejelentéskor pedig az is kiderült, hogy a Premier League ismert klubja, a West Ham United egyike lesz a licenszelt csapatoknak a játékban.

Az ígéretek szerint az UFL a FIFA és a Football Manager hibridje lesz, a játékosok nem csupán menedzselik majd a saját klubjukat, hanem a keretet, a taktikát is úgy alakítják, ahogy szeretnék. Emellett edzéseket is lehet majd tartani, és fejleszteni a focisták azon képességeit, amelyek finomításra szorulnak.

A szlogen: „fair to play”

A fejlesztők szerint az UFL egy „fair to play” játék lesz, azaz teljes egészében kimaradnak belőle a loot boxok, és a virtuális szerencsejáték. Az UFL játékosai csak a saját ügyességüknek köszönhetően haladhatnak előre, a megvásárolható tartalmakat tekintve pedig kizárólag kozmetikai cuccokra lehet majd költeni.

A Strikerz Inc-nél azt tervezik, hogy egy olyan erős sportbrandet építenek fel, mint az NBA, az NHL, vagy éppen a Premier League. Az UFL megalkotásának célja pedig, hogy egy olyan szórakoztatóipari jelenség jöjjön létre, ami online és offline is megállja a helyét, belép az e-sportok világába, de ugyanakkor befolyásolja a zeneipart, a divatot és a modern tartalomfejlesztést is.

Neked Ajánljuk