„Hardcore” lesz a PlayStation 5! – theGeek

A PlayStation következő generációs, hivatalosan még el nem keresztelt konzoljáról (PlayStation 5?) a Wall Street Journal révén több stratégiai elképzelést is megismertünk.

A Sony stratégiai megbeszélésén Kenichiro Yoshida, a cég elnök-vezérigazgatója azt mondta, hogy „a játékok jóval fontosabbak lettek, mint eddig bármikor”, ami azt jelenti, hogy a Sony kevésbé fog az indie játékok bemutatására támaszkodni, és így az AAA-címek, és a cég stratégiáját látva az exkluzív címekre fognak ráállni (ugyanis a saját stúdióikban jobban oda fog figyelni a nagy költségvetésű játékokra). A nagyobb kiadók kapják a hangsúlyt. Miért? „Az emberek azért veszik a konzolokat, hogy csúcsminőségű, csak arra a platformra elérhető játékokkal játsszanak” Yoshida szerint. Tehát az exkluzivitás és a nagyobb kiadók párosítása lesz az, amiben a marketinggel menetelni fognak a következő generációs hardver esetében.

A Sony továbbra is a Microsoftot tekinti első számú riválisának (igaz, a két cég hivatalosan már egyezséget kötött a felhő alapú szolgáltatások közös fejlesztésében!), mivel a Nintendo „a PlayStation fő demográfiájához képest egy fiatalabb közönséghez” szól. A Google Stadiát sem tekinti veszélynek a Sony addig, amíg az internet technológiája nem fejlődik.

A másik tényező, amivel a Sony igyekszik behúzni egy játékosbázist, az a konzol technológiából adódó képességek összessége lesz: szerintük a valós idejű sugárkövetés, az akár 8K felbontás, és a PlayStation 4-hez képest jóval gyorsabb töltési idő az, amivel hardcore platformmá tehetik a PlayStation 5-öt. (Nem beszélve a PlayStation 4 esetében megejtett visszamenőleges játéktámogatással – a Sony gördülékeny konzolgeneráció-váltást szeretne.)

A PlayStation 5 2020 áprilisáig nem fog megjelenni, de az Xbox Project Scarlett megjelenési időszakából ítélve (ez 2020 karácsonyi vásárlási rohamában, az év utolsó három hónapja során) esélyes, hogy 2020 november tájékán kerülhet a boltokba. Az árazásról sem tudunk még, de ez kulcsfontosságú lesz. (A PlayStation 4 esetében ez volt az egyik faktor, amivel az akkor még kötelezően az új Kinecttel értékesített Xbox One ellen lépéselőnnyel nyitott a Sony.)

Source: VG247

Spread the love

Neked Ajánljuk