Halo Infinite: A játék fejlesztője elárulta, megmutatják-e valaha is Master Chief arcát – IGN Hungary

A játéktörténelemben van pár ikonikus hős, akik nem sokat beszélnek, illetve nem nagyon láthattuk az arcukat. A Doom Guyét furfangos módon ugyan végig láttuk vérezni a Doom 1–2-ben, de a Doom (2016) és a Doom Eternal az által teremtettek még nagyobb mítoszt a Doom Slayerként újradefiniált figura köré, hogy a jelenetek többségében meghagyták a fején a sisakot. Így járt a másik ikonikus, zöld páncélos harcos, Master Chief is a Halóból, akit a sorozat történelme során nem igen érhettünk tetten a sisakja nélkül. Ez változhat a jövőben? A játék fejlesztője reagált a kérdésre.

Joseph Staten még a Bungie-nál, az eredeti fejlesztőcsapatnál kezdte, ő írta a Halo: Combat Evolved sztoriját, valamint ő rendezte az átvezető videókat is a Halo 1–2–3-ban. A Halo Infinite-nek ő az egyik rendezője, akit a kurrens multiplayer bétateszt és az Infinite közelgő premierje kapcsán kérdezett meg a Game Informer. Staten 117 villámkérdést kapott, amelyekre gyors válaszokat kellett adnia. Az egyik égető kérdés az volt, hogy láthatjuk-e valaha Master Chief valódi arcát. A rendező így reagált: “Szerintem ez attól függ, hogy mik az ember céljai [a karakterrel], de a játékok szempontjából úgy vélem, fontos a névtelen [és arctalan] hős.” Szóval a kontextustól függ, hogy lesz-e ennek bármilyen funkciója a jövőben, egy Halo-epizód cselekménye során.

A videójátékok fejlesztőinek egy jelentős hányada vallja azt a mai napig, hogy igazán csak akkor tudja egy játékos beleélni magát az adott virtuális világba, ha nem egy túl markáns személyiséggel felvértezett hőst irányít, sőt, a legjobb az, ha ő maga hozza létre azt a hőst. Ugyanakkor például a The Witcher-sorozat vagy a legutóbbi Grand Theft Auto-részek bizonyították, hogy egy kidolgozott karakterrel játszva is működhet az immerzió. Mindenesetre Master Chief vagy a Doom Slayer talán tényleg túlságosan is ikonikus figurákká váltak ahhoz, hogy megmutassák az arcukat.

Egyébként Marcus Lehto, a Bungie egykori fejlesztője, a Halo-játékuniverzum egyik kidolgozója három éve megkapta a kérdést fanoktól, hogyan néz ki Master Chief. Lehto elárulta, hogy a John 117-nek is nevezett hősről vannak vázlataik, amelyek egy kopasz, sebhelyes fejű férfiként ábrázolják, így a fejlesztő leírása szerint egyszerre heroikus és brutális a kinézete. Marcus Lehto azt nyilatkozta a rajongóknak, hogy vannak képek róla, de ezek mélyen el vannak zárva a Bungie széfjében. Talán egyszer megmutatják a vázlatokat a fanoknak, és akkor láthatják, az eredeti fejlesztők hogyan képzelték el hősüket.

A Halo Infinite december 8-án fog megjelenni PC-re, Xbox Series X/S-re és Xbox One-ra. A játéknak kiszivárgott a nyitójelenete, ezt itt tekinthetitek meg. Az interjúban megkapta egyébként Joseph Staten azt a roppant fontos kérdést is, hogy Master Chief szeretné-e a sütőtökös, fűszeres lattét (!), ha az létezne a Halo-univerzumban is. Staten lelombozta a hős és a különleges kávé rajongóit is: “Nem, ő nem él a sütőtökös, fűszeres lattéval.” Azt viszont a rendező kilátásba helyezte, hogy néhány klasszikus Halo-térkép visszatérhet a multiba, valamint további fegyverek fognak érkezni a megjelenés után.

Neked Ajánljuk