Elképzelhető, hogy a BioWare grafikus motort vált az új Mass Effect-epizódra – IGN Hungary

A BioWare köztudottan szenvedett az Electronic Arts házi motorjával, a Frostbite Engine-nel. A csapat a régi Mass Effect játékokat Unreal Engine 3-mal készítette, azonban az Andromeda már a Frostbite motoron fagyoskodott. A váltás nem tett jót se a fejlesztőcsapatnak, se az Andromedának.

Úgy tűnik eljött a váltás ideje, ugyanis a csapat állítólag fontolóra vette, hogy szakítanak a Frostbite-tal, és visszatérnek az Epic Games motorjához, természetesen ezúttal az Unreal Engine 4-hez. Az EA meghirdetett egy technikai direktor pozíciót a Mass Effect fejlesztői csapatában, az álláshirdetésben pedig leírják, hogy az Unreal Engine 4-ben való jártasság előnyt jelent.

 

A GamesBeat forrásai szerint, több opció is ”terítéken van”, ha az új Mass Effect technológiájáról van szó, ezek alapján pedig komolyan gondolhatják a váltást. A Frostbite motort eredetileg nem az űropera szériára, vagy a looter-shooter Anthemre tervezték, hanem kifejezetten a Battlefield epizódok fejlesztéséhez alkották meg, ebből kifolyólag a DICE csapata használta. A motorcsere mögött valószínűleg a költséghatékonyság állt, mivel egy idő után az EA házi motorja duruzsolt a BioWare játékok alatt is, így nem kellett licenszdíjakat fizetni az Epic-nek.

Néhány éve megírtuk, mekkora káosz uralkodott a BioWare-nél az Anthem fejlesztése idején, akkoriban derült ki, hogy a csapat nem tudott mit kezdeni a motorváltással. Egy hónapja pedig arról adtunk hírt, hogy a Mass Effect Legendary Edition sokkal jobban fogyott, mint ahogy azt az Electronic Arts várta volna.

Neked Ajánljuk