DualSense: A jelentések szerint komoly gondok akadtak a PS5 kontrollerének ravaszával – IGN Hungary

Akinek sikerült beszereznie egy PlayStation 5-öt november közepén, az a DualSense kontroller szerencsés tulajdonosának is mondhatja magát. Szerencsés, mert a Sony egy forradalmi kontrollert dobott a piacra, amelynek két, a marketingkampány során sokat emlegetett funkciója, a haptikus rezgés és az adaptív ravaszok biztosítják a minden korábbinál immerzívebb játékélményt. A jelentések szerint ez utóbbiakkal, pontosabban csak az egyikkel komoly gondok vannak fél-egy hónap játékot követően.

A kontrollert méltató tesztünkben ezt írtuk: “A ravaszok ellentartásának az intenzitása állítható, sőt, akár ki is kapcsolható, a nagy kérdés, hogy mennyire lesz strapabíró a technológia, azaz erős nyüstöléstől mennyire tud tönkremenni a ravasz. Ezt nyilván ilyen csekély időtartamú tesztelés után nem lehet megmondani, de reméljük erre is gondoltak a Sony mérnökei.”

Nos, igen, a visszajelzések alapján ez megtörtént néhány, jelentős számú esetben. Volt, akinek teljesen tönkrement az adaptív ravasz, mármint abban az értelemben, hogy a Spider-Man: Miles Moralesszel játszva egy idő után “elengedett” az R2, azaz egyáltalán nem reagált adaptív módon. Egy másik, még a megjelenés hónapjában érkezett jelentés szerint a Demon’s Souls közben szintén az R2-ravasz kezdett furán viselkedni: nem, ebben az esetben nem ment tönkre, pusztán túl érzékennyé vált, és a legkisebb érintéstől vagy a kontroller mozgásától is aktiválódott. Mindkét felhasználó a rugóra gyanakodott, és az egyik szét is szedte, majd szembesült vele, hogy az valóban deformálódott, ami miatt kipattant az alaphelyzetéből.

 

Egyelőre nem állítható, hogy széleskörű, általános probléma lenne ez, de a visszajelzések alapján elég gyakori ahhoz, hogy ha hasonló jelenséget tapasztalunk, akkor a rugóra gyanakodjunk. Ti tapasztaltatok hasonló gondot?

Az a rugó lehet a bűnös (Forrás: Imgur)

A DualSense a PlayStation 5-tel együtt került a boltokba november 12/19-én. Nem ez volt az egyetlen gond a megjelenés óta, már igen korán sokan panaszkodtak az analóg karok driftelésére, azaz mint az autóban a meghibásodott kormány, valamelyik irányba elhúznak, így például a játékbeli karakterünk folyamatos mozgásban vagy felfelé / lefelé / oldalra fordul. Erre persze találtak szoftveres megoldásokat is időközben.

Neked Ajánljuk