F1: Bahreini Nagydíj, a verseny – NSO – Nemzeti Sport
A 2021-es Formula–1-es világbajnokság idénynyitó versenyét Bahreinben rendezték, s az 56 körös futam a Mercedes világbajnoki címvédője, Lewis Hamilton győzelmét hozta, a második helyen a Red Bull élről induló hollandja Max Verstappen zárt, a dobogó harmadik fokára utóbbi csapattársa, a finn Valtteri Bottas állhatott.
Az utolsó körig kiélezett volt a küzdelem Hamilton és Verstappen között, végül a brit örülhetett (Fotó: AFP) |
Hirdetés
A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen erősen kezdte az idénynyitó Bahreini Nagydíj hétvégéjét, hiszen mindhárom szabadedzésen és az időmérőn is ő bizonyult a leggyorsabbnak, így ő várhatta az élről az 57 körös versenyt. Mellőle, illetve mögüle a Mercedes támadhatott, a címvédő Lewis Hamilton a 2., míg Valtteri Bottas a 3. pozícióból indulva tűzte ki azt a célt, hogy borsot törjön a Sergio Pérez gyengébb kvalifikációs eredménye után hátvéd nélkül maradó hollandot.
A verseny legnagyobb kérdése tehát az volt, hogy képes lesz-e valaki megállítani Verstappent, vagy a hollandnak sikerül behúznia pályafutása 11. győzelmét.
A start előtt egy helyen változott a rajtsorrend, a sportfelügyelők Sebastian Vettelt részesítették 5 rajthelyes büntetésben, illetve 3 büntetőpontot is kiosztottak neki, miután még a kvalifikáció első szakaszában figyelmen kívül hagyta az 1-es kanyarnál érvényben lévő dupla sárga zászlós figyelmeztetést.
A négyszeres világbajnok a hátrasorolás értelmében a 18. helyett a 20. pozícióból vághatott neki az első aston martinos versenyének, míg a Haas párosa, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egy-egy pozíciót nyert az időmérőn megszerzett helyezéséhez képest.
A duó aztán újabb pozíciót nyert a start előtt, miután a 11. rajthelyet megszerző Pérez alatt megadta magát az RB16B a felvezető körön. Bár a mexikói egy idő után be tudta indítani a versenygépet a bokszutcából volt kénytelen rajtolni, míg a mezőnynek egy újabb felvezető kört kellett megtennie, a versenytáv így egy körrel rövidült.
A mezőny második próbálkozásra már elrajtolhatott, Verstappen jól rugaszkodott el, és Hamilton is megtartotta a második helyét, Bottas viszont egy pozíciót bukott Charles Leclerc-rel szemben. A szabad verseny azonban nem tartott sokáig, miután a 19. helyről induló Nyikita Mazepin beleszállt a falba a Haasszal. Az eset miatt biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, amire a Red Bull azonnal reagált, s kihívta friss közepes gumikért a Pérezt, aki így a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást.
A biztonsági autós szakasz a 4. körben ért véget, azonban rövidesen újabb korlátozás következett: Pierre Gasly ért össze Daniel Ricciardo McLarenével, aminek következményeként leszakadt az első vezetőszárnya. Az AlphaTauri sok törmeléket hagyott maga után, így virtuális biztonsági autós szakasz következett. A háttérben közben a másik Haas, Mick Schumacher is megjárta a pálya szélét, de ő szerencsésebb volt, mint márkatársa, s tudta folytatni a versenyt.
A rajt utáni első kanyarok (Fotó: AFP) |
Az újabb korlátozás után Verstappen megtartotta a vezetést Hamilton előtt, a páros mögött viszont pozíciócsere történt Bottas és Leclerc között. A monacóit aztán pár körrel később előbb Lando Norris is maga mögé utasította, majd megérkezett rá Daniel RIcciardo is a másik McLarennel, azonban újabb előzés itt nem történt, miután a nyolcadik helyen haladó Fernando Alonso kiállt a bokszba, és beindította a kerékcserés dominót.
A kétszeres világbajnok ugyanis azonnal óriási tempót diktált a friss abroncsokon, amire a McLarennek és a Ferrarinak is reagálnia kellett, s hiába érkezett Norris és Leclerc is a következő körben, épphogy az Alpine előtt tudott csak visszatérni.
Az élmezőnyből eközben Hamilton lépett elsőként, a címvédő a 14. körben állt ki keményekért, a Red Bull azonban nem reagált azonnal, további négy kört várt a holland cseréjével.
Verstappen friss közepes gumikon, de Hamilton mögött 7 másodperces hátránnyal tért vissza a pályára, így ezúttal a Red Bullnak kellett támadnia. A holland folyamatosan lopta is a távolságot a Mercedes mögött, az „ezüstnyilak” azonban megelőzvén azt, hogy ezúttal a Red Bull alkalmazzon alávágást, a címvédőt a 29. körben újra kihívták a bokszba. Hamilton másodszor is kemény abroncsokat kapott, ám ekkor nem volt még biztos, hogy végig tud-e menni újabb kiállás nélkül.
Míg Verstappen tovább körözött, a Mercedes Bottast is kihívta, ám a finn cseréje nem sikerült túl jól, a pilóta súlyos másodperceket vesztett, miután a jobb elsővel akadt problémája a csapatnak. Alonso a finnél is rosszabbul járt, a spanyol fékje adta meg magát az Alpine-on, aminek következményeként a kétszeres világbajnok kénytelen volt visszahajtani a bokszba, s feladni a futamot.
Az éllovas holland végül a 40. körben szánta el magát cserére, s 8.6 szekundumos hátránnyal tért vissza a kemény gumikon a vezetést visszavevő Hamilton mögött. Verstappen ezt követően folyamatosan csökkentette a lemaradását a brit mögött, és a 46. körben, már 4 másodpercen belül haladt a hétszeres világbajnokhoz képest, aki időközben megdöntötte Michael Schumacher rekordját. A brit ugyanis átlépte az 5111-es határt az élen töltött körök számában, amivel átvette a vezetést a német legendától az örökranglistán.
Hátrébb Vettel szállt bele Ocon Alpine-jába, a német első vezetőszárnya sérült, míg Ocon megforgott. A versenyzők az incidenst követően tudták folytatni a versenyt, de a sportfelügyelőknél még lesz jelenésük a verseny után. Az élen eközben tovább csökkent Hamilton előnye, öt körrel a vége előtt a címvédő már kevesebb mint egy másodperc volt a két versenyző között, miután a címvédő elkezdett küszködni a gumikon, és a pálya szélét is megjárta.
A holland ki is használta a címvédő megingását, és megelőzte a britet, azonban a holland túl szélesen vette a 4-es kanyart, így kényetelen volt visszaadni Hamiltonnak a pozíciót, miután a csapat jelezte, hogy a sportfelügyelőktől figyelmeztetést kapott, hogy ha nem engedi el a britet, akkor akár 5 másodperces időbüntetésben is részesülhet a leintést követően.
A pozíciócsere után Verstappen rövid időre DRS-távolságon kívülre szorult, ám az utolsó két körre visszajött, s újabb offenzívát indított a címvédő ellen.
További részletek hamarosan…
1. | Lewis Hamilton | brit | Mercedes | 1:32:03.897 |
2. | Max Verstappen | holland | Red Bull-Honda | 0.745 mp h. |
3. | Valtteri Bottas | finn | Mercedes | 37.383 mp h. |
4. | Lando Norris | brit | McLaren-Mercedes | 46.466 mp h. |
5. | Sergio Pérez | mexikói | Red Bull-Honda | 52.047 mp h. |
6. | Charles Leclerc | monacói | Ferrari | 59.090 mp h. |
7. | Daniel Ricciardo | ausztrál | McLaren-Mercedes | 1:06.004 p h. |
8. | Carlos Sainz | spanyol | Ferrari | 1:07.100 p h. |
9. | Cunoda Juki | japán | AlphaTauri-Honda | 1:25.692 p h. |
10. | Lance Stroll | kanadai | Aston Martin-Mercedes | 1:26.713 p h. |
11. | Kimi Räikkönen | finn | Alfa Romeo-Ferrari | 1:28.864 p h. |
12. | Antonio Giovinazzi | olasz | Alfa Romeo-Ferrari | 1 kör h. |
13. | Esteban Ocon | francia | Alpine-Renault | 1 kör h. |
14. | George Russell | brit | Williams-Mercedes | 1 kör h. |
15. | Sebastian Vettel | német | Aston Martin-Mercedes | 1 kör h. |
16. | Mick Schumacher | német | Haas-Ferrari | 1 kör h. |
17. | Pierre Gasly | francia | AlphaTauri-Honda | 4 kör h. |
18. | Nicholas Latifi | kanadai | Williams-Mercedes | 5 kör h. |
FELADTÁK | megtett körök | |||
Fernando Alonso | spanyol | Alpine-Renault | 32 | |
Nyikita Mazepin | orosz | Haas-Ferrari | 0 |
PILÓTÁK | GYŐZELEM | DOBOGÓ | PONTSZERZÉS | LGYK | PONT | |
1. | Lewis Hamilton | 1 | 1 | 1 | – | 25 |
2. | Max Verstappen | – | 1 | 1 | – | 18 |
3. | Valtteri Bottas | – | 1 | 1 | – | 15 |
4. | Lando Norris | – | – | 1 | – | 12 |
5. | Sergio Pérez | – | – | 1 | – | 10 |
6. | Charles Leclerc | – | – | 1 | – | 8 |
7. | Daniel Ricciardo | – | – | 1 | – | 6 |
8. | Carlos Sainz | – | – | 1 | – | 4 |
9. | Cunoda Juki | – | – | 1 | – | 2 |
10. | Lance Stroll | – | – | 1 | – | 1 |
KONSTRUKTŐRÖK | ||
1. | Mercedes | 40 |
2. | Red Bull-Honda | 28 |
3. | McLaren-Mercedes | 18 |
4. | Ferrari | 12 |
5. | AlphaTauri-Honda | 2 |
6. | Aston Martin-Mercedes | 1 |
7. | Alfa Romeo-Ferrari | 0 |
8. | Alpine-Renault | 0 |
9. | Williams-Mercedes | 0 |
10. | Haas-Ferrari | 0 |
Még több