F1: Bahreini Nagydíj, a verseny – NSO – Nemzeti Sport

A 2021-es Formula–1-es világbajnokság idénynyitó versenyét Bahreinben rendezték, s az 56 körös futam a Mercedes világbajnoki címvédője, Lewis Hamilton győzelmét hozta, a második helyen a Red Bull élről induló hollandja Max Verstappen zárt, a dobogó harmadik fokára utóbbi csapattársa, a finn Valtteri Bottas állhatott.

Az utolsó körig kiélezett volt a küzdelem Hamilton és Verstappen között, végül a brit örülhetett (Fotó: AFP)


Hirdetés

A Red Bull holland versenyzője, Max Verstappen erősen kezdte az idénynyitó Bahreini Nagydíj hétvégéjét, hiszen mindhárom szabadedzésen és az időmérőn is ő bizonyult a leggyorsabbnak, így ő várhatta az élről az 57 körös versenyt. Mellőle, illetve mögüle a Mercedes támadhatott, a címvédő Lewis Hamilton a 2., míg Valtteri Bottas a 3. pozícióból indulva tűzte ki azt a célt, hogy borsot törjön a Sergio Pérez gyengébb kvalifikációs eredménye után hátvéd nélkül maradó hollandot.

A verseny legnagyobb kérdése tehát az volt, hogy képes lesz-e valaki megállítani Verstappent, vagy a hollandnak sikerül behúznia pályafutása 11. győzelmét.

A start előtt egy helyen változott a rajtsorrend, a sportfelügyelők Sebastian Vettelt részesítették 5 rajthelyes büntetésben, illetve 3 büntetőpontot is kiosztottak neki, miután még a kvalifikáció első szakaszában figyelmen kívül hagyta az 1-es kanyarnál érvényben lévő dupla sárga zászlós figyelmeztetést.

A négyszeres világbajnok a hátrasorolás értelmében a 18. helyett a 20. pozícióból vághatott neki az első aston martinos versenyének, míg a Haas párosa, Mick Schumacher és Nyikita Mazepin egy-egy pozíciót nyert az időmérőn megszerzett helyezéséhez képest.

A duó aztán újabb pozíciót nyert a start előtt, miután a 11. rajthelyet megszerző Pérez alatt megadta magát az RB16B a felvezető körön. Bár a mexikói egy idő után be tudta indítani a versenygépet a bokszutcából volt kénytelen rajtolni, míg a mezőnynek egy újabb felvezető kört kellett megtennie, a versenytáv így egy körrel rövidült.

A mezőny második próbálkozásra már elrajtolhatott, Verstappen jól rugaszkodott el, és Hamilton is megtartotta a második helyét, Bottas viszont egy pozíciót bukott Charles Leclerc-rel szemben. A szabad verseny azonban nem tartott sokáig, miután a 19. helyről induló Nyikita Mazepin beleszállt a falba a Haasszal. Az eset miatt biztonsági autós szakasz lépett érvénybe, amire a Red Bull azonnal reagált, s kihívta friss közepes gumikért a Pérezt, aki így a mezőny végéről kezdhette meg a felzárkózást.

A biztonsági autós szakasz a 4. körben ért véget, azonban rövidesen újabb korlátozás következett: Pierre Gasly ért össze Daniel Ricciardo McLarenével, aminek következményeként leszakadt az első vezetőszárnya. Az AlphaTauri sok törmeléket hagyott maga után, így virtuális biztonsági autós szakasz következett. A háttérben közben a másik Haas, Mick Schumacher is megjárta a pálya szélét, de ő szerencsésebb volt, mint márkatársa, s tudta folytatni a versenyt.

A rajt utáni első kanyarok (Fotó: AFP)

Az újabb korlátozás után Verstappen megtartotta a vezetést Hamilton előtt, a páros mögött viszont pozíciócsere történt Bottas és Leclerc között. A monacóit aztán pár körrel később előbb Lando Norris is maga mögé utasította, majd megérkezett rá Daniel RIcciardo is a másik McLarennel, azonban újabb előzés itt nem történt, miután a nyolcadik helyen haladó Fernando Alonso kiállt a bokszba, és beindította a kerékcserés dominót.

A kétszeres világbajnok ugyanis azonnal óriási tempót diktált a friss abroncsokon, amire a McLarennek és a Ferrarinak is reagálnia kellett, s hiába érkezett Norris és Leclerc is a következő körben, épphogy az Alpine előtt tudott csak visszatérni.

Az élmezőnyből eközben Hamilton lépett elsőként, a címvédő a 14. körben állt ki keményekért, a Red Bull azonban nem reagált azonnal, további négy kört várt a holland cseréjével.

Verstappen friss közepes gumikon, de Hamilton mögött 7 másodperces hátránnyal tért vissza a pályára, így ezúttal a Red Bullnak kellett támadnia. A holland folyamatosan lopta is a távolságot a Mercedes mögött, az „ezüstnyilak” azonban megelőzvén azt, hogy ezúttal a Red Bull alkalmazzon alávágást, a címvédőt a 29. körben újra kihívták a bokszba. Hamilton másodszor is kemény abroncsokat kapott, ám ekkor nem volt még biztos, hogy végig tud-e menni újabb kiállás nélkül.

Míg Verstappen tovább körözött, a Mercedes Bottast is kihívta, ám a finn cseréje nem sikerült túl jól, a pilóta súlyos másodperceket vesztett, miután a jobb elsővel akadt problémája a csapatnak. Alonso a finnél is rosszabbul járt, a spanyol fékje adta meg magát az Alpine-on, aminek következményeként a kétszeres világbajnok kénytelen volt visszahajtani a bokszba, s feladni a futamot.

Az éllovas holland végül a 40. körben szánta el magát cserére, s 8.6 szekundumos hátránnyal tért vissza a kemény gumikon a vezetést visszavevő Hamilton mögött. Verstappen ezt követően folyamatosan csökkentette a lemaradását a brit mögött, és a 46. körben, már 4 másodpercen belül haladt a hétszeres világbajnokhoz képest, aki időközben megdöntötte Michael Schumacher rekordját. A brit ugyanis átlépte az 5111-es határt az élen töltött körök számában, amivel átvette a vezetést a német legendától az örökranglistán.

Hátrébb Vettel szállt bele Ocon Alpine-jába, a német első vezetőszárnya sérült, míg Ocon megforgott. A versenyzők az incidenst követően tudták folytatni a versenyt, de a sportfelügyelőknél még lesz jelenésük a verseny után. Az élen eközben tovább csökkent Hamilton előnye, öt körrel a vége előtt a címvédő már kevesebb mint egy másodperc volt a két versenyző között, miután a címvédő elkezdett küszködni a gumikon, és a pálya szélét is megjárta.

A holland ki is használta a címvédő megingását, és megelőzte a britet, azonban a holland túl szélesen vette a 4-es kanyart, így kényetelen volt visszaadni Hamiltonnak a pozíciót, miután a csapat jelezte, hogy a sportfelügyelőktől figyelmeztetést kapott, hogy ha nem engedi el a britet, akkor akár 5 másodperces időbüntetésben is részesülhet a leintést követően. 

A pozíciócsere után Verstappen rövid időre DRS-távolságon kívülre szorult, ám az utolsó két körre visszajött, s újabb offenzívát indított a címvédő ellen. 

További részletek hamarosan…

A VERSENY VÉGEREDMÉNYE
1. Lewis Hamilton brit Mercedes 1:32:03.897
2. Max Verstappen holland Red Bull-Honda 0.745 mp h.
3. Valtteri Bottas finn Mercedes 37.383 mp h.
4. Lando Norris brit McLaren-Mercedes 46.466 mp h.
5. Sergio Pérez mexikói Red Bull-Honda 52.047 mp h.
6. Charles Leclerc monacói Ferrari 59.090 mp h.
7. Daniel Ricciardo ausztrál McLaren-Mercedes 1:06.004 p h.
8. Carlos Sainz spanyol Ferrari 1:07.100 p h.
9. Cunoda Juki japán AlphaTauri-Honda 1:25.692 p h.
10. Lance Stroll kanadai Aston Martin-Mercedes 1:26.713 p h.
11. Kimi Räikkönen finn Alfa Romeo-Ferrari 1:28.864 p h.
12. Antonio Giovinazzi olasz Alfa Romeo-Ferrari 1 kör h.
13. Esteban Ocon francia Alpine-Renault 1 kör h.
14. George Russell brit Williams-Mercedes 1 kör h.
15. Sebastian Vettel német Aston Martin-Mercedes 1 kör h.
16. Mick Schumacher német Haas-Ferrari 1 kör h.
17. Pierre Gasly francia AlphaTauri-Honda 4 kör h.
18. Nicholas Latifi kanadai Williams-Mercedes 5 kör h.
  FELADTÁK     megtett körök
  Fernando Alonso spanyol Alpine-Renault 32
  Nyikita Mazepin orosz Haas-Ferrari 0
A VILÁGBAJNOKSÁG ÁLLÁSA
PILÓTÁK GYŐZELEM DOBOGÓ PONTSZERZÉS LGYK PONT
1. Lewis Hamilton 1 1 1 25
2. Max Verstappen 1 1 18
3. Valtteri Bottas 1 1 15
4. Lando Norris 1 12
5. Sergio Pérez 1 10
6. Charles Leclerc 1 8
7. Daniel Ricciardo 1 6
8. Carlos Sainz 1 4
9. Cunoda Juki 1 2
10. Lance Stroll 1 1
KONSTRUKTŐRÖK
1. Mercedes 40
2. Red Bull-Honda 28
3. McLaren-Mercedes 18
4. Ferrari 12
5. AlphaTauri-Honda 2
6. Aston Martin-Mercedes 1
7. Alfa Romeo-Ferrari 0
8. Alpine-Renault 0
9. Williams-Mercedes 0
10. Haas-Ferrari 0

Még több

Neked Ajánljuk